oskmar

Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 10 juni 2018 18:42

 

Göte dricker elvakaffe, året var 2013 och det verkar inte särskilt varmt eftersom som han har både mössa och en tröja på sig. Idag behövde vi inte mössa och tröja när gänget som var här och drack elvakaffe med mig, det var varmt och skönt!

 

Vilket härligt väder vi haft i dag! Solsken och helt lagom värme med lätta fläktande vindar. Växlande molnighet, men inte i vägen för solen.

Nu är klockan 19.20, det är 20 grader varmt i skuggan, inte ett moln på himlen och en svag krusning sjön, från norr.

 

Jag har inte uträttat så mycket i dag, från elvakaffet har jag mest bara umgåtts med folk, suttit ute i solen och pratat. Det har man väl rätt till när det är söndag.

 

Vid tretiden åkte jag till kyrkogården, vattnade och planterade där jag inte var klar. Men fy så torrt det var, jag bar vattenkanna på vattenkanna och blötte på ordentligt på sex gravar. En del blommor som jag satt har känt av kylan och andra hängde visset av torkan. Ja, nu kan inte jag göra mera, än om det inte tar sig måste nytt sättas där.

Jag kom äntligen ihåg att ta med en borste för att borsta bort mossan på morfars och mormors sten, nu går det läsa deras namn igen.

 

Jag mötte en ung, artig och snäll kille där som kom fram till mig och frågade: "Är du Elsa Mårtenzon"?

Ja, det är jag!

"Är det du som har alla grejar vid vattenpumpen, jag kan hjälpa dig att bära", sa han.

Nu skulle jag på så många olika ställen och jag såg att det var folk som stod och väntade på honom, så jag tackade, men sa att jag ska nog klara det. Tänk att det finns så snälla ungdomar! Jag känner honom inte, men frågade vem han var och kunde konstatera att jag känner hans föräldrar litegrann i alla fall.

 

Jag träffade Evy och Kjell där också och vi stod och pratade ett tag, Bland annat löste vi ett släktförhållande, som vi till en början inte fick någon rätsida på. Men, till slut kom Evy på lösningen!

 

Och nu är Trump och Kim Jong Un i samma stad, Singapore,  för samtal på tisdagen. Trump säger att på en minut ska han kunna avgöra om det är någon mening över huvudtaget att föra samtalet. Det är för övrigt första gången som en president från USA och högste ledaren från Nord Korea träffas, ett historiskt möte som omvärlden väntar med spänning på utfallet från.

 

Dagens namn är: Svante och Boris, jag känner inte till några med de namnen.

 

Ha en fortsatt fin sommarkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards