oskmar

Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 12 juni 2018 17:27

 

Så här mycket blommor var det på rönnen 2010, i år är det inte alls så mycket blommor på den. Inte lika mycket blommor på syrenerna blir det heller som förra sommaren, då var de blommigare än jag någonsin sett dem. Vad det nu beror på?

 

Ingen sol i dag och lite kallblåst i stället. Men regnet lyser med sin frånvaro, man kan ju tycka att när det är molnigt och grått kunde det ju regna då, men icke.

Klockan är nu 17.45, det är 12 grader varmt och fortfarande molnig himmel. Vinden kommer från norr och är måttlig.

 

Jag har varit till Dorotea i dag lika grått väder där som här. Grusvägen är så torr att det ryker så om man har någon före sig nu så ser man inte mycket, ungefär som besvärlig snörök på vintern. Det kan de ta tag i nu, vattna och salta för då skulle den bli mycket bättre, hårdare och sluta damma.

 

Jag var ner på kyrkogården innan jag åkte hem och där var det lika torrt för de planterade blommorna, trots att jag vattnade så rejält på söndagkväll, men de har inte frusit i alla fall. Men jag tror nog att jag räddade livet på en del blommor på söndagkväll, för då hängde de som trasor pga torkan, men inte i dag.

 

Ja, i dag har det historiska avtalet mellan Trump och Jong-Un skrivits på. Jag har lyssnat på radions P1 sedan klockan 15.00 och hört olika expertkommentarer om det. De flesta tycker att det är ett mycket vagt skrivet avtal och allmänt hållet. Men tycker att det är unikt att de två kunnat tala med varandra i alla fall, men nu börjar det svåra arbetet säger exsperterna. Trump har lovat honom att sluta provocera Nord Korea och det får väl framtiden utvisa. Men många är också direkt missnöjda och många framhåller att Kim Jong-Un är vinnaren i det här läget. Han är 34 år år ung och Trump dubbelt så gammal. Ja, stark trots sin ungdom då.

 

Dagens namn är: Eskil, ingen i Bellvik eller Nybäcken har haft det namnet, som jag vet om. Men ´n Eskil i Avaträsk känner jag i alla fall och är Facebookvän med.

 

Ha en bra tisdagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards