oskmar

Alla inlägg den 25 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 25 juni 2018 18:34

 

Svansjön, nää, det är Bellviksjön med svanar på. Fem stycken "fiskar" efter mat och har sina huvuden under vattnet. En av dem kanske är mätt redan..

 

 

Växlande med moln, sol och blåst hela dagen. Ganska varmt i solen men inte i skuggan. Det har inte blåst lika kraftigt som i helgen men tillräckligt för att man ska frysa när det är skuggigt.

Nu är klockan 18.15, det är 17 grader i skuggan och moln så gott som över hela himlen, vinden kommer från nordväst, inga sköna vindar precis.

 

I dag har jag klippt gräset klart för den här gången, snart dags igen. När jag är klar på sista stället är det så gott som dags att börja om där jag startade för några dagar sedan. Jag har även trimmat gräs runt en del hus, tills strömmen i batteriet tog slut och borde gå ut och fortsätta för nu när är det omladdat. Men jag känner mig ganska lat vid det här laget så det får vänta till nästa dag.

 

I dag har jag haft två museibesökare här. De var från Holland, men har en egen fastighet i Lockne, där de har tillbringat sina tio sista somrar, både

före och efter pensioneringen. De brukar vara där från maj tills i oktober berättade han. Han var duktig på svenska men frun sa inte ett ord. Jag frågade om hon inte lärt sig svenska. Hennes man sa att hon förstod svenska bra men vägrade prata. Och det märkte jag, jag försökte locka till samtal med henne också men hon bara log och nickade till svar.

Det är många från Holland som gillar Sverige och det är bra.

 

Dagens namn är: David och Salomon, jag kan inte komma på några med de namnen, varken i Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en bra fortsättning på måndagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards