oskmar

Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 26 juni 2018 18:23

 

En koncentrerad Michael vid spakarna. Han är mångsidig och kan göra lite av varje och är noggrann med det han uträttar, en god dygd.

 

 

En solig dag, men ganska friska vindar i dag också, det här verkar bli en blåssommar.

Varmaste dagen på ett bra tag har det nog varit, ännu varmare om det inte blåst. Hela eftermiddan har himlen varit helt klar.

Nu är klockan 18.35, det är drygt 20 grader i skuggan och nordvästlig vind. Inte ett moln på himlen för tillfället. Men nu, en timme senare ä det lite lätta molnstråk här och där.

 

Tyvärr har halva dagen gått åt i Dorotea för mig, hade gärna varit hemma när vädret varit så bra.

Jag har tvättat bilen på eftermiddan och det tar sin runda tid när den är som en lerhög, då får man fara flera, flera varv runt den innan den är ren. Och ändå upptäcker jag fläckar som är kvar, som jag inte ser förrän den är torr. Men det får vara tills nästa gång. Nu skulle det behövas en storstädning inuti bilen, det är inte gjort sedan förra sommaren, men det är inte så stora "högar" i den. Jag är ju bara själv som åker i den. Men vägdammet rår jag inte på, det tränger in och det lägger sig på det svarta och syns lång väg.

 

Nu tänker jag konstatera, att aldrig har vi haft det så bra som nu!

Det har aldrig funnits så många miljardärer och så många miljonärer som nu. Det har aldrig kunnat botas så många sjukdomar som nu. Folket lever jättelänge nu och är fullt friska högt upp i åldrarna. Aldrig har vi haft så gott ställt och kunnat resa jorden runt som nu. Aldrig har vi haft så långa semestrar som nu och kunnat spendera så mycket pengar på semesterna som nu. Och aldrig har vi haft så hög bostadsstandard som nu, m m. 

Men ändå klagar man värre än någonsin. Sverigedemokraterna och deras anhängare gör allt de kan för attt svartmåla Sverige. Och det värsta av alltihop är att det är så många som går på det och blundar medvetet för det som är bra. Man verkar tro på vilka lögner och felaktigheter som helst. Eller vill tro, eller ger sjutton i att ta reda på sanningen. Visst finns det saker som inte är bra i dagens samhälle, men vi är så många fler nu och allt kan inte hända på en kafferast, när åtgärderna sätts in så tar det tid. T ex, att det är för få poliser, ja, men det går inte att trolla fram en polis på ett år, inte heller sjuksköterskor, lärare, o s v.

Folk klagar sig hesa på att det är för höga skatter, men det är de som har det allra bäst som klagar mest, tycker jag det verkar som. 

Men, vi har aldrig haft det så bra som nu! Och jag orkar inte ens räkna upp en bråkdel av alla fördelar vi har i landet Sverige.

 

Dagens namn är: Rakel och Lea. Ingen med namnet Lea känner jag till. 

Men jag hade en lärarinna, som det hette på den tiden, som hade en dotter som hette Rakel, det är det närmaste jag kommer det namnet.

 

Ha en fin fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards