oskmar

Direktlänk till inlägg 29 juni 2018

20180629, blåsig dag igen

Av Elsa Mårtenzon - 29 juni 2018 22:27

 

Äta bör man annars dör man. Men ikväll var det magert, skulle haft lite av det som jag blev serverad här...

 

 

Ja, det blev en kallblåsig dag igen, hoppas på bättre tur i morron.

Nu är klockan 23.00 det är 9 grader varmt och den friska vinden kommer från norr och är inte särskilt behaglig. Himlen är helt klar.

 

Jag är nyss hemkommen från Tåsjö kyrka där jag varit och lyssnat på Matti och Mikael. Kyrkan var full med folk och det var jättebra. Jag har nyss läst kommentarer på Facebook där de fått beröm för en rolig och bra underhållning.

De sjöng och spelade både "Ömse sorta" och "Bellvikslåt´n" som Maria och jag skrivit texterna till, samt flera andra låtar så klart och alla var på dialekt.

Det var premiärförsäljning på deras nya skiva i kyrkan ooch jag tror att försäljningen gick bra.

Jag träffade på en av mina forna skolfröknar, i kyrkan. Hon berättade att hon var 91 år nu. Hon var i Hoting och hälsade på sin systerdotter. Hennes man frågade efter Eivin Rönnberg och gick fram till Mikael och skulle nog prata med honom om Eivin, han trodde nog att Mikael kände till honom eftersom han heter Rönnberg.

När han kom tillbaka frågade jag honom om jag uppfattat rätt, att han sa Eivin Rönnberg. Och det hade jag. Då berättade han att Eivin hade hälsat på hos dem många gånger när han bodde i Gävle. Jag sa då att han var min morbror och Gunnels för hon var också med. Där ser man, helt plötsligt så träffar man på någon som man inte har en aning om och aldrig träffat förut och så har vi gemensamma bekanta.

 

Nästa lördagkväll är Matti och Mikael i Bellvik och har sin konsert på Bellviks gamla skola.

 

Nu ska jag se om det finns något att äta hos mig för jag har inte ätit någon middag i dag. Skulle äta när jag kom hem och det är ogjort ännu.

 

Dagens namn är: Peter och Petra, och båda namnen förekommer i Bellvik.

Peter är det ena i min son Jan Peters namn. 

Håkan och Asta, grannar, har en dotter vars namn är Petra, de har också en son som heter Peter.

 

Ha en bra fortsättning på det som är kvar av fredagen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards