oskmar

Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 2 juli 2018 17:12

 

Under björkars djupa grönska en härlig sommardag...

 

 

 

En riktigt gammeldags sommardag, som jag minns dem från min barndom. Men å andra sidan minns jag bara en hagelskur och en veckas "slätregn" från min barndom, resten var vackra sommardagar. Det beror inte på att jag har dåligt minne, utan på att det som var mindre bra, det stökade man bort ur minnet som barn. En god förmåga som man mår bara bra av.

 

Sjön har varit spegelblank hela dagen, himlen har varit helt utan moln. Så är det fortfarande när klockan är 18.00 Det är 24 grader varmt i skuggan och det är mer än nog om man sitter i solen.

(Nu är klockan 21.30, det är 20 grader varmt och sjön är blank.)

 

Fruktansvärt att det brinner på så många ställen i skogarna i landet. I morse hörde jag på nyheterna att det brann på tio olika ställen. Hur det har utvecklats under dagen har jag ingen större vetskap om, hoppas att de fått bukt med  en del .

 

I dag har Maria och Matti varit här från klockan elva och de åkte hem halv fyra. Vi har suttit ute i solen mesta tiden, tills det blev för mycket av det goda, då gick vi in.

Vi har haft mycket att prata om och hunnit med mycket men inte allt.

Jag gjorde våfflor till elvakaffet och efter det gick vi ut i solen.

 

Det har som blivit lite bökigt i politiken i Sverige sedan förra veckans utspel. Det finns mer än en tolkning på det hela, bland dem själva. Vi får väl se hur det hela slutar, det finns nog många som tycker att detta var onödigt så nära valet.

Ja, man får känna sig glad över att inte vara politiker.

 

Och i Tyskland är det bökigt i inrikespolitiken, det blir spännande och se hur det klaras upp. Jag säger igen, vilken tur att man inte är politiker, det kan inte vara drömjobbet.

 

Dagens namn är: Rosa och Rosita, jag känner inte till några med dessa namn.

 

Ha en fin fortsättning i sommarkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards