oskmar

Alla inlägg den 7 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 7 juli 2018 21:58

Mina blommor mår inte riktigt bra i sommar. Det är alldeles för torrt och jag tänker inte börja vattna för det behövs så mycket för att det ska göra verkan.

 

 

 

  Hej igen! Sol har vi haft hela dagen. Men, det har gått vita vågor på sjön igen, det blir jag less på, blåssommar det är vad det är den sommaren.

Det är varmt i luften men blåser för mycket tycker jag.

Nu är klockan 22.45, det är klar himmel och solen belyser holmarna på andra sidan sjön. Vinden har mojnat litegrann och det är 11 grader varmt.

 

Ikväll har jag varit på Matti Norlins och Mikael Rönnbergs härliga konsert på Bellviks gamla skola. De är både humoristiska och musikaliska och bjuder verkligen på sig själva till 100 %.

Tyvärr var fotbollen och andra tillställningar överallt och runt omkring besvärliga konkurrenter i kväll, det var inte lika mycket folk som förra sommaren. Men de lovar att det här kommer att vara en tradition om somrarna framöver - så det går flera tåg. Men ett helt år är länge att vänta förstås.

Men, på måndag är de i Dorotea på marknaden och senare i veckan som kommer är de på campingen i Hoting.

Om jag får önska, så tycker jag att de ska börja i Bellvik nästa sommar och ta resten av ställena efter det. 

Maria, Caroline och Hege hade gjort jättegoda bakverk som serverades under fikapausen, bara det var värt besöket i kväll.

Jag tror att det gick bra med skivförsäljningen i alla fall, det är 32 låtar på skivan så den är verkligen fullspäckad

 

Och fy att Sverige förlorade mot England i kväll. Men de har gjort sååå bra ändå.

 

Dagens namn är: Klas och Arvid och Sara Östlund hade en som som hette Klas,

född i Bellvik 1905 som elfte barn i en syskonskara på 13 stycken.

Inte konstigt att det fanns gott om folk i byarna förr med så stora barnaskaror i var och varannan gård. Nu sitter det en eller två i varje gård i stort sett. Det var friska krafter förr i tiden.

 

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen och sov gott när det blir dags, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards