oskmar

Alla inlägg den 9 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 9 juli 2018 17:53

 

I torsdags kom Freja och hennes dagisfröken på besök. Freja roade sig mest med penna och papper, att skriva namn och att teckna och det gjorde hon med bravur. Hon hade stort förtroende för sin fröken, utan tvekan så trivdes de tillsammans.

Eva sa att hon hade världens bästa jobb och det kom från hjärtat.

 

 

Ny vecka och det går för fort!

Dagen har varit varm med mycket sol men även en del moln ibland. Det regnade i går kväll, inte så mycket men välkommet. Det är tre mm i regnmätaren, pyttelite i den torra jorden.

Nu är klockan 18.30, det är 20 grader varmt i skuggan och nästan inga moln på himlen.

Sjön rör på sig ganska bra och det kommer från nordväst.

 

Jag har gjort ett bullbak i värmen i dag, gjorde det enkelt för mig med en pannbulle och bara en och en halv plåt småbullar. Pannbullen blir så saftig och god och dessutom går det fort, så får det bli ibland.

 

Nu är det oroligt i Englands parlament, två ministrar har avgått på ett dygn. De är inte överens om hur Brexitförhandlingarna fortgår, de två avhoppade ministrarna tycker att det går för sakta. De skulle varit kvar i EU, de kommer knappast att komma på grönare kvist utanför. Men det var ju invandringen till landet som utlöste utgången och det var nog krångligare än vad de trott. Det kan gott få bli en minnesbeta för dem innan det blir flera "kvirhôka" som tror att guldet växer utanför EU. Jag tror att vi behöver varandra i det läge som råder runt om oss numera, Det behövs säkerligen mera samarbete och inte mindre.

 

Nu har fyra pojkar till räddats från grotteländet i Thailand, jag hoppas det går vägen med alla, att de hinner ut i tid för monsunregnet som blir värre och värre.

 

I dag är det nog många som påbörjat sin semester, bl a på Näsudden, så nu har jag fått flera grannar för ett tag framöver. Semesterveckor brukar gå fort, som oljade blixtrar. Jag minns ju själv när första veckan var över, då rasade det bara i väg det som man väntat på ett helt år.

Ja, sånt är livet, det går runt, runt och man ska vara glad så länge det gör det, då är det som regel frid och fröjd.

 

Dagens namn är: Jörgen och Örjan och de namnen kan jag inte komma på några bekanta härifrån som bär.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards