oskmar

Alla inlägg den 11 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 11 juli 2018 18:41

 

Ute på vandring med kameran i sena sommarkvällen...

 

 

Ja, nog är det sommar nu alltid, ingen som helst tvekan!

Solen har gassat och värmt från en blå himmel, med lite moln ibland, det har varit omkring 27-28 grader i dag också, luften dallrar av värmen.

Från morron var det så mycke moln så jag började planera vad jag skulle uträtta under dagen. Men ack nej, det blev inget alls av det, det räcker med det lilla såna dagar, när man har förmånen att få välja.

Nu är klockan 19.30, det är 25,5 grader varmt i skuggan och sjön ligger spegelblank framför mig. Det blir inte lätt att sova kommande natt heller, jag hade 27 grader varmt i sovrummet i natt, trots att jag hade tre fönster öppna och fläkten en meter från skallen. Solen gör vad den kan under hela eftermiddan och kvällen på övervåningen.

 

Jag har tänkt tillbaka i dag på när vi var tvingade att slita med slåttanna, i sån här värme. Det var hemskt, svetten bara rann och man kunde inte äta, bara dricka vatten, tills man mådde illa. På den tiden var det ingen modern slåtter, det var med handkraft och hästkraft som jobbet skulle göras, innan pappa köpte en traktor. Efter det var det inte tystnaden och hästens frustande som gällde. Inte heller någon större lättnad för oss kvinnor, vårt jobb förändrades inte av en traktor.

 

I dag har Trump varit i Bryssel och där gjorde han ingen glad. Det var verkligen bistra miner bland kvinnorna och männen när de gick förbi kamrorna. Jag har sagt det förut och jag säger det igen- hade de ingen annan att välja som president i ett så stort land? Han gör ju inte annat än ställer till oro i världen.

Han ska ju avsluta sin turné med en resa till Ryssland och träffa Putin, hur nu det ska sluta med en sån oberäknelig som Trump?

 

Dagens namn är: Eleonora och Elinor, ingen med de namnen kan jag komma på som funnits i Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en förträfflig onsdagkväll i den strålande kvällssolen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards