oskmar

Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 13 juli 2018 16:40

 

Bilden från en Allsångskväll på Näset. Med bl a Sten, Judits son, som intar en kopp kaffe och en tunnbrödsmacka. Fotograf Dieter.

 

 

Ja, i dag har åskan mullrat i omgångar men inget regn har vi fått, endast några få droppar som var varken till eller ifrån. Himlen har varit mörk med åskmoln här och där men här har åskan och regnet väjt för sjön, vilket är ganska vanligt. Det var en riktigt stark knall som lät som det var ovanför hustaket, men det blev inget mera. En blixt har jag sett, jag gillar åskan därför har jag gått runt ute här och blöt blev jag inte, märkte knappt regndropparna som föll, så få var det. 

Nu är klockan 17.30, det är 22 grader varmt och just nu solsken. På sjön är det en mycket svag vind som nu vänt från nordväst till sydost. Mycket moln men med små, små luckor på några ställen. (Vinden har vänt igen medan jag skrivit, till nordväst.)

 

I dag blev jag bjuden på elvakaffe hos Kerstin. Hon hade nygräddade jättegoda tekakor, så gott som nytagna ur ugnen. Inte illa att bli bjuden på så färskt bröd. Det kunde få hända mig oftare.

Tusen tack Kerstin för fikat och en trevlig pratstund!

Nu är det roligt att åka genom byn för nu är det folk hemma i alla stugor som står tomma övriga året. Tänk om det var så hela tiden!

Jag hörde röjsågar på f d Karlssons gården, så arbete pågår för fullt och det är ju också positivt att det blir öppnare landskap i byn. 

Det byggs ett nytt fritidshus i byn i sommar, naturligtvis är det glädjande också.

Det som är på plussidan gläds jag åt, om jag så bara ser det på håll, men det är bra för Bellvik.

 

Det är stora demonstrationer i London, igår och idag, för att britterna visar sitt missnöje mot att Trump bjudits in och för hans rasistiska politik. Han hade till och med mage, när han blev intervjuad i går, att önska en annan premiärmister i England än den nuvarande May. Precis som om det skulle vara hans sak. Men, det sägs nu på nyheterna att Trump och Theresa May gått hand i hand i dag. Oj då!

Nu får väl världen hålla andan inför hans besök i Moskva och möte med Putin på måndag.

 

Dagens namn är: Joel och Judit, ingen Joel känner jag till.

Men Judit, född 1926 i Bellvik. Hon var en syster till min far och således min faster. Hon bodde större delen av sin tid i Dorotea där hon arbetade och hade sin familj. Men även en tid i Vilhelmina.

 

Ha en fin fortsättning på fredagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards