oskmar

Alla inlägg den 16 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 16 juli 2018 17:39

 

Min härliga utsikt i morse när jag tittade ut.

 

 

Värmen håller verkligen i sig, det har varit över 30 grader i dag, hur mycket över vet jag inte riktigt. Och i solen, där har det inte gått att vara stilla. Jag har vandrat runt när jag varit ute, det är lättare än att sitta stilla i solen. Lite vind har det varit men för lite för att det skulle haft verkan. 

Nu är klockan 18.00, det är 29,8 grader i skuggan och aningens vind på sjön ser jag, knappt märkbar. Lite fluffiga sommarmoln på himlen nu och solen gassar på.

 

Jag har varit till Kerstin på elvakaffe i dag, med nybakta bullar och jättegod kaka. Nu blir jag bortskämd så det står härliga till, men det är ju tillfälligt, annars skulle jag väl bli som en curlad unge på 4-5 år.

Nu väntade hon på sin syster Mary och hennes Bert som är på väg upp från Stockholm.

"Nu längtar jag efter Mary", sa hon i dag. Och det är klart att det är roligare med en kär syster som sällskap på semestern, de är ju riktiga parhästar och arbetsmyror bägge två och brukar få massor gjorda när de är i Bellvik. Det kallar de för semester.

 

Per och Maria har varit hit på eftermiddan och hälsat på, hemma från Linköping på varma semesterdagar i Bellvik i sin stuga. De kom från sjön och hade badat, de sa att det var jättevarmt badvatten i sjön. Och det tror jag det, med värme både på dagarna och nätterna i flera veckor.

 

Det blir spännande att höra på nyheterna i kväll vad Putin och Trump har haft för sig i dag. Vi lär nog inte få veta nå´t viktigt, men de har varit själva i en och en halv timme med bara sina tolkar. Jag hörde en reporter i morse som önskade att han kunnat vara en fluga på väggen under mötet.

 

Det är inte ofta man hör nyheter av det positiva slaget, men nu har det hänt. Eritrea och Etiopien har skrivit under ett fredsavtal efter 20 års krig mellan länderna.

Flera så´na avtal borde undertecknas. Inga krig borde ens startas när vi kommit in på 2000- talet, vad är det för fel på världens ledare? Och de är män...

 

Fy vad det luktar brandrök ute, nu brinner det någonstans. Fruktansvärt om vi har eldsvåda här omkring nu också. 

Nu måste det hållas ordning på bärplockare, grillning och skogsmaskiner! Såg att någon skrev att bärplockare till och med slänger brinnande fimpar omkring sig i skogen - grrrr!

 

Dagens namn är: Reinhold och Reine, ingen Reinhold känner jag till.

Men en Reine, boende i Dorotea, som jag lejde hit som amatörskådis när vi körde bygdespelen på Bellviksdagen, han var jätterolig och duktig.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards