oskmar

Alla inlägg den 18 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 18 juli 2018 20:27

 

Lika vackert på sjön ikväll! Mina ögon tåras av det vackra jag har förmånen att få se, jag behöver bara titta ut genom köksfönstret så ligger det en tavla framför mig. Lycka!

 

 

 

Ja, inte har vi behövt frysa i dag heller, man behöver bara sitta på en stol i skuggan och man blir svettig.

Det har åskat på eftermiddan och så kom det några droppar regn. Nu önskar jag mig en natt med hällande regn som rensar upp luften. Sedan kan det få vara solsken igen och varmt, lagom värme.

Nu är klockan 20.40, det är 26 grader varmt i skuggan och sjön är spegelblank igen. Nästan molnfri himmel så när som på några ytterst lätta stråk, knappt synbara.

Det blåste på ganska bra för ett par timmar sedan, men har nu ändrats till en stilla sjö.

 

I dag hade jag nya fikagäster till elvakaffet, som jag tidigare bara sett på håll. Det var Anita och Kjell från Umeå, vi har ju inte känt varandra alls tidigare. Men vad gör det när samtalsämnena blir givna i alla fall när man träffas första gången. Det var jätteroligt att de hälsade på. De gjorde också ett besök i museet innan det åkte hem, intresset var stort från Anitas sida som har sina rötter i Bellvik. När man varit här som barn då väcks ju minnen till liv när man ser de gamla sakerna som jag har därnere.

Jag säger: Välkommen åter!

 

Ikväll blev jag bjuden på mat på Näsudden, Ann Cathrine hade gjort en jättegod fiskgratäng. Tack så mycket för maten!

 

När jag gick hem var Michael ute i sjön och simmade med bägge hundarna. Han sa, att han aldrig badat i sjön när vattnet varit så varmt. Och det är jag övertygad om, med värme i flera veckor och både natt och dag kan det inte annat vara, det såg jätteskönt ut.

 

Jag kan inte undgå att nämna bränderna ikväll också, det är så fasanfullt det som händer, rena katastrofläget. Det blir fler och fler bränder och nu även i Västerbottens län i dag. Folk evakueras på flera håll för att räddas från att stängas inne av elden.

Jag hoppas att det går att vända eländet nu med de stora inhyrda planen från Italien.

I morron kommer två stora plan från Frankrike hör jag nu på nyheterna, bra.

 

Idag har det spridits osanningar på Facebook om att Ryssland erbjudit sin hjälp med stora flygplan, men att Sverige tackat nej. Det är lögn och det retar mig till max att det finns så ondskefulla människor som sitter och sprider lögner när det är så allvarligt läge i landet. Naturligtvis i politiskt syfte för att svärta ner ytterligare. 

Jag säger, Sverige är bäst!

 

Dagens namn är: Fredrik och Fritz.

Fredrik heter Mary och Berts son, de bor i Stockholm. Mary och Bert kom hem till Bellvik i natt har jag hört, så nu är vi två till i Bellvik ett tag framöver, bra det! Mary har sina rötter i Bellvik och har varit här varje sommar på "semester", ( hon jobbar som en lusig gris när hon är i Bellvik, hahaha). Välkomna!

Fritz var Götes ena namn, så det är heller inte obekant.

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards