oskmar

Alla inlägg den 24 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 24 juli 2018 19:51

 

Tack för i dag! Igen...

 

 

Hej igen!

Värmen håller i sig. Någon grad eller två eventuellt, lägre i dag men fullt tillräckligt. Lite moln ibland som enbart känts befriande i värmen, samt lämpligt med vindar.

Nu är klockan 20.00, det är 25,5 grader varmt i skuggan, en del fina moln som bara lyfter det hela, när det gäller vackert. Vinden friskar i från sydost och det är skönt för den svalkar.

 

Nu händer det så  mycket både i närområdet och i världen att jag hinner inte med. Den här dagen har varit hektisk, från det ena till det andra.

I morse hände det mig något som aldrig hänt mig förut, jag är fortfarande förvånad.

(Här gör jag ett uppehåll för Allsång på Skansen)

Ikväll var det lite fart och fläng på Skansen och det är det det ska vara tycker jag! Hela publiken var med på noterna och var glada och alerta. Bästa kvällen hittills i sommar.

 

På morron åkte jag en snabbis till Dorotea och handlade. Efter vägen träffade jag Bert, Mary och Kerstin som sa, kom ner och fika när du kommer tillbaka. Och jag är ju aldrig trögbedd, så det gjorde jag. Och det tog ett par timmar innan jag befann mig hemma igen. Medan jag satt där tvättade Bert och Kerstin min bil, jag fick således förena nytta med nöje- nöjet helt på min sida. Tack till er alla tre för en trevlig fika- och pratstund!

Väl hemma blev det lite bråttom, jag hade ju en hel del abborrfileér i kylen som jag skulle laga till. Jag lovade fiskaren det igår för jag äter där var och varannan kväll. Känner mig inte lite skyldig vid det är laget som jag blir uppassad nu för tiden.

Precis allt blev uppätet, så det gick nog hem. Det var som förr, slickade fat och tomma skålar. Det är väl betyg nog?

 

Nog är bränderna hemska i Sverige, men det är nog ännu värre i Grekland nu, där folk som hinner, måste fly ut i havet för att rädda sina liv. Och så nära Aten, arma människor! Om jag inte hörde fel så var det omkring 60 döda på grund av branden. Denna sommar går till historien på grund av värmen, torkan och alla bränder. Huvva!

Hoppas, hoppas att allt vänder så snart som möjligt, helst nu!

 

Dagens namn är: Kristina och Kerstin. Ja, det fanns så många Kristina både i Nybäcken och Bellvik, från förr, att jag kan inte nämna alla.

Jag väljer därför i kväll att gratulera Kerstin, för tillfället väst i byn, där jag både fikat och ätit nu flera gånger. 

Grattis, grattis Kerstin och tack för att du finns!

 

Ha en oherrans fin fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards