oskmar

Alla inlägg den 29 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 29 juli 2018 17:42

 

Den här bilden är från Tåsjöberget, Fjällsikten, den kvällen vi var dit och åt middag. En vacker kväll med utsikt vida omkring.

 

 

 

I eftermiddag fick vi en regnskur av den bättre sorten, det var 10 mm i regnmätaren efteråt och pölar på gården. Och de vattenpölarna var verkligen välkomna för småfåglarna, de hade så kul, de sprang fram och tillbaka och flaxade med vingarna så det skvätte runt dem. Fåglarna har nog saknat regnet också, vad jag kan förstå.

 

Det har varit varmt och kvavt här under dagen, men någon åska har jag inte hört.

Nu är klockan 18.30, det är 21,5 grader varmt och det strilar och regnar lite smått nu också. 

I dag har jag inte sett skymten av solen ens, men både jag och fåglarna är glada att det regnar.

 

Det är många flera som gläds över regnet, de säger på nyheterna att det har dämpat bränderna och på en del ställen, som i Jämtland till exempel, har det släckts av regnet som pågått. Det skulle då vara för väl om de kunde blåsa faran över på alla ställen nu efter all förstörelse som elden ställt till med.

 

I går kväll var det bröllop på byn, utomhus, de hade tur med vädret. Det skulle inte ha varit så lyckat för dem om det här regnet som kom i eftermiddag hade varit då istället. Men det ska finnas lite tur med i bilden också, i många lägen.

 

I dag har jag haft våffelfrämmande här. De berättade hur folk bort på byn packade och

åkte hemåt nu för att börja jobba igen. Det har blivit tomt på flera gårdar i helgen, tråkigt.

 

I går hela dagen trodde jag att det var söndag och därför blev det fel namndagsnamn,  då har jag ju redan berättat om dagens namn.

 

Lördagens var Botvid och Seved och några med de namnen känner jag inte till överhuvudtaget.

 

Ha en riktigt fin söndagkväll, vi ses!

Det regnar på för fullt nu, härligt!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards