oskmar

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2018

Augusti 20180805 regnig söndag

Av Elsa Mårtenzon - 5 augusti 2018 17:41

 

Åskmoln under pågående åskväder i veckan, ser riktigt häftigt ut. Och det blev ett häftigt åskväder och regn också. Det mesta jag sett på länge, länge. Tor körde så det rök...

 

 

Från klockan elva i dag har det regnat tills för ett par timmar sedan. Det har varit omkring 12-13 grader, lite ovanligt för oss den här sommaren. Men vi ska väl börja vänja oss nu, det är så dags.

Nu är det 14 grader varmt och himlen har en hel del blått inslag. På sjön är det rätt så  lugnt, lite lätta vågor som kommer från norr.

Nu medan jag sett sex-nyheterna har vädret ändrat sig och det spöregnar ganska rejält med stora vattenpölar som resultat.

 

I dag hade jag besökare här på elvakaffe, vi var fem stycken omkring kaffebordet och inomhus för ute regnade det för fullt.

 

Lite nytta har jag åstadkommit i dag, med strykjärnet. Lämpligt väder för lite jobb nu,  det får väl vara slut på slödagarna som pågått under värmen nu. Men man har ju haft att skylla på, värmen har ju varit både jobbig och skön.

 

I morron börjar väl de flesta jobba efter sin sommarsemester. Säkert tycker de flesta att tiden gått alltför fort. Men det går ju knappast för någon att klaga på vädret denna sommar, för de som vill ha sol och värme. Badtemperaturen i vattnet har ju också varit perfekt så alla som velat har kunnat bada även sena kvällar. Det är ju inte precis det vi är vana alla somrar, den här har varit utöver det vanliga.

Men inte bra för alla och i alla sammanhang, idag har en flera nya skogsbränder startat söderut igen t ex. Och bönderna är nog inte särskilt nöjd med sommaren heller, vilket jag har full förståelse för.

 

Ute i världen händer mycket, men det lämnar jag därhän, det händer så mycket att jag hinner inte följa en bråkdel ens. Det mesta är tråkiga nyheter, men det är ju bara det som rapporteras också. Vi får stå för det som är glädjande själva. 

 

Dagens namn är: Ulrik och Alrik, det blev enkelt för mig för några med de namnen har inte funnits varken i Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en trevlig fortsättning på söndagkvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 13 april 16:48

  Klockan nio igårkväll lyckades jag hitta månskäran och kunde konstatera att jag missat fullmånen på grund av molnig himmel den här gången.    En dag med mestadels grå himmel och 9-10 plusgrader. Alldeles nyss började det blåsa och det ble...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 12 april 16:23

    Vad sägs om vårens framfart i Bellvik? Men det kan fortfarande komma bakslag, säger jag med många års erfarenhet.      I dag har det varit blandat därovan ibland sol och ibland moln, det har inte regnat och inte snöat. Det har varit plus...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 11 april 16:21

  Det är väl det här som kallas, att det våras!    En solig morron byttes ut till en dag med både sol och moln. Plusgrader från morron till kväll, kanske även under natten. Nu är himlen helgrå så grå den kan bli, det väntas annat väder för ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards