oskmar

Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av Elsa Mårtenzon - 16 augusti 2018 17:13

 

Om jag har tur så hinner jag få några vinbär själv också, men då ska det till tur. Jag har varit ut nu och försökt göra lite skrämsel för att få bort fåglarna, jag får se om det hjälper. Det är otroligt hur de hunnit rensa i eftermiddag, nu finns det bara kvar på de nedersta kvistarna. Ohyra!

 

 

 

Ingen sol i dag. Vid tretiden kom regnet, inte mycket mest bara duggregn. Det har varit ganska ljummet i luften, omkring 18 grader.

Nu är det lite ljusare på himlen, men regnsjukt ändå. Vinden kommer från sydost och är ganska måttlig.

 

I dag har jag klippt gräs i fyra timmar, hann inte allt innan det var dags för regn. Men som det växt sista tiden, där jag klippt var det så tjockt och långt att det blev jobbigt för åkklipparen. En gång la den av eftersom det blev för tjockt just där, men den kom igen när jag kopplade från klippdäcket och tog ny sats i "utförslandet". 

 

Nu hoppas jag verkligen på torrt väder i helgen för jag har fått mängder med konkurrenter i vinbärsbuskarna. Det är fullt med fåglar i dem och en buske har de i stort sett rensat helt. Jag hade ju tänkt att göra lite vinbärssaft i alla fall. De enda bär som jag kommer åt den här sommaren, dem har fåglarna tillägnat sig. De får skaffa sig egna vinbärsbuskar!

 

Dagens namn är: Brynolf, ingen med det namnet känner jag till.

 

Det är också dagen för den traditionella surströmmingspremiären. Det är minst 10 år sedan jag åt surströmming och det går hur bra som helst att klara sig utan den.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagens kväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards