oskmar

Alla inlägg den 29 augusti 2018

Av Elsa Mårtenzon - 29 augusti 2018 17:20

 

En bild på min kusin Kalle och hans fru Maria, efter ett besök i Museet och innan de ska åka härifrån.

Det var en trevlig eftermiddag vi fick och det tackar jag er så hjärtligt för!

 

 

 

Dagen i dag har varit tämligen grå, med lite regn på förmiddan, i stort sett inte mer än duggregn.

Det har varit omkring 16-17 grader i dag, om solen fått skina hade det ju varit riktigt varmt. 

Nu spricker molnen upp litegrann och blåsten har ökat och kommer från sydost.

 

Den här dagen har jag försökt att göra rätt för mig. Jag har avfrostat en frys och slängt det som var för gammalt, blev bättre utrymme igen.

Efter avfrostningen har jag städat den andra klädkammaren och det var jobbigt. Jag har burit och burit och slängt och det blev bättre utrymme igen.

 

Under att jag jobbat har jag lyssnat på P1 och det har varit politik hela dagen i stort sett. Det har jag ingenting emot, eftersom det är ett av mina stora intressen.

 

Just nu är det en debatt mellan partiledarna i två timmar på P1 och periodvis är det väldigt hetsigt. 

Det börjar dra ihop sig nu med ungefär en och en halv vecka till valet. Och aldrig har det väl varit så ovisst inför ett val som denna gång. Och hur det ska bli dagen efter och framåt.

Jag bävar för utgången, om det ska bli samma argument som på 1930-talet som ska råda. Det började lite försiktigt då också, men blev blodigt allvar av det hela till slut.

Jag tycker att argumenten blir hårdare och hårdare nu också från visst håll.

 

Nu säger en av programledarna att, om det finns åtta partier i riksdagen, så finns det 256 olika regeringsalternativ, enligt en statsvetare. Ja, det låter det! Det tar tid då...

 

Dagens namn är: Hans och Hampus, ingen med det senare namnet har funnits här.

Däremot Hans, född 1914 i Bellvik, gift med Greta. Paret hade en son och alla tre har gått ur tiden.

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards