oskmar

Alla inlägg den 30 augusti 2018

Av Elsa Mårtenzon - 30 augusti 2018 17:48

 

Tim och Malin har varit här ikväll. Tim har sålt jultidningar, han är redan uppe i högsta premien på tre kvällar och har många osålt åt redan. Så det har gått bara bra!

 

 

 

 

Det regnade från morron, på eftermiddan har det varit uppehåll men mulet.

Nu är klockan halv sju och det är mycket som är blått på himlen och solen lyser på en del holmar på andra sidan sjön. Det blir nog kanske sol i morron.

Det är 12,5 grader varmt i skuggan, svag vind från norr.

 

Jag har nyss läst att det är många som varit organiserade nazister som nu finns på SD:s vallistor. Ja, inte är jag förvånad, ränderna går nog inte ur så lätt, om de någonson gör det.

Det är inga bluffnyheter för de är intervjuade i tidningen med bild och allt. 

I Uppdrag granskning som jag såg i gårkväll, var det ju också en som varit aktiv i SD som var med det fruktansvärda gänget, som jag inte kommer på vad det heter just nu, och som sa att han hade kontakter med SD fortfarande. Och det visades bilder från Almedalen i sommar där han med flera stod och applåderade JÅ. Jag uppfattar dem alla som i stort sett samma gäng med ungefär lika ideologi.

 

Nu har jag haft främmande och klockan är mycket när jag tar tag i det här igen och därför tänker jag avsluta tvärt nu.

 

Dagens namn är: Albert och Albertina. Båda namnen har förekommit i Bellvik, men som sagt klockan är mycket.

Albert född 1880 i Bellvik, i en syskonskara på 17 stycken.

 

Albertina, född 1876 i Långsele Dorotea., gift med Sven Östlund i Bellvik.

 

Ha en bra fortsättning på det lilla som är kvar av torsdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards