oskmar

Alla inlägg den 1 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 1 september 2018 19:56

 

Den här vyn har i alla fall jag inget emot...

 

 

 

En mycket vacker första höstdag! Det kan jag ta många av nu framöver.

Det har varit stilla sjö med vackra spegelbilder med solsken och riktigt varmt och skönt.

 Nu är klockan 20.00, det är 11,5 grader varmt, sjön är lika vacker fortfarande och det är lätta molnstråk här och där i rosa och klarblå färger.

Ja, det blev ett långt uppehåll här, nu är klockan 21.55 och det är kolsvart mörker utanför rutan. 

 

Trots det vackra vädret har jag inte varit ute en kvart ens för jag har haft främmande sedan klockan ett i dag. Före det ägnade jag åt förberdelser för främmandet. Men jag har njutit av det vackra vädret genom fönstren, det är inte illa det heller. Man blir gladare när solen skiner och utsikten är njutbar.

 

I dag har Teddy och Freddy varit här från klockan ett på dagen tills klockan sex i kväll, tiden går fort när det finns mycket att prata om.

De har sina rötter i Bellvik, deras mamma härstammade härifrån. De säger själva i dag att de var inte här så mycket som barn, men de har varit trogna här varje sommar och hälsat på i vuxen ålder. 

De är tvillingar och så lika varandra att jag har alltid haft svårt för att skilja dem åt. Men i dag upptäckte jag att nu kan jag se vem som är vem, åtminstone när bägge är på plats. Om jag skulle träffa en åt gången, ja då vete sjutton hur det skulle gå.

Ja, det är många roliga besök jag haft den här sommaren, men nu är väl kanske inte så många flera som dyker upp långväga ifrån, men det är trevligt så länge det varar.

Tack Teddy och Freddy för en trevlig eftermiddag!

 

Dagens namn är: Samuel och Sam, men där går jag bet att komma på någon jag känner.

Jo, visst ja, Tim har en kusin som heter Sam. Men det var det närmaste jag kan komma.

 

Ha en fin lördagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards