oskmar

Alla inlägg den 3 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 3 september 2018 18:27

 

Ser du spindeln som promenerar över till Käringholmen?

 

 

 

Men vilken underbar höstdag! Det är så man blir gråtmild av tacksamhet för att man har lyckan att få bo på det här stället och ha allt det vackra framför sig från morron och fortfarande när det är kväll. Och vistas ute i det varma och sköna vädret i strålande solsken hela dagen.

Sjön har varit lugn och stilla, så stilla att jag säkert skulle kunna se om en spindel promenerar över till Käringholmen. Men i så fall måste jag gå ner till stranden och det har jag inte tagit mig tid till. Nu är klockan 18.35 Det är 19 grader varmt och jag har storspegel´n min fortfarande lika välputsad. Holmarna speglar sig galant och det går säkert räkna barren på tallkvistarna om - jag går ner till stranden.

 

Jag har suttit på gräsklippparen större delen av dagen och njutit varje sekund. Gräset växer nu så man skulle kunna tro att jag gått runt och gödslat all åker här efter regnet. Men det har jag inte gjort en enda gång på de 32 år jag bott här. Här får naturen bestämma hur marken ska se ut och hur det ska växa. Det är inte en anlagd gräsmatta någonstans, den är helt naturlig. 

 

I går kväll höjde jag Frankrikes Macron till skyarna, ja långt över skyarna! Han gav nämligen Jimmie Åkesson svar på tal, det bästa jag hört på länge -i Agenda.

Minst lika bra som Skavlans intervju med honom, där han verkligen blev ställd. Och ertappad när svaren fattades honom.

 

Maria ringde mig för en stund sedan och vi har diskuterat politik och både skrattat och "husktes". 

Hon vet hur intresserad jag är och att jag följer allt så fort jag hinner, jag måste ju jobba lite också förstås. 

I dag skulle jag mer än gärna sett på SVT Forum, men tyvärr jag hade ju inte tid, det finns hur mycket intressant som helst att följa, men jag hinner inte allt.

 

Dagens namn är: Alfhild och Alva. Ingen Alfhild känner jag till.

En med namnet Alva har jag haft som jobbarkompis när jag bodde i Hoting.

Henne hälsade jag på för ett par veckor sedan och kände mig verkligen välkommen.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards