oskmar

Alla inlägg den 4 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 4 september 2018 18:51

 

Kolla så små söta svampar som tittar fram under granen, men ack så farliga...

 

 

 

I dag har solen hållit sig helt borta. Men det kan ju inte vara sol alla dagar heller.

 

Vi kan vara glada att vi inte befinner oss i Japan där det är värsta tyfonen just nu och en miljon människor fått evakueras. På nyheterna nyss såg jag lastbilar som blåste omkull som om det vore leksaksbilar, likadant vanliga bilar och hustak som revs loss om om de var av pappersark.

 

Nu har molnen glesnat en del på himlen här och jag anar solen bakom molnen. Vinden är pyttesvag och kommer från från norr, det är 12,5 plusgrader.

 

Nu har jag gjort ett upphåll på en timme för nyheter och himlen är mörkare, molnen är täta och det har mörknat en hel del, det är 11 grader.

 

I dag har jag haft rörkrökaren här och jag hoppas att det lyckets bättre den här gången.

Och äntligen kommer jag väl kunna tvätta bilen som jag inte gjort på ett par månader på grund av trasig kran utomhus.

 

Aldrig har väl valrörelsen i Sverige varit såsom detta år och jag bävar för resultatet. Nu är det endast några få dagar kvar och tonen hårdnar, bland annat på grund av ett parti som inte är som de andra. Och som folk säger sig ska rösta på, för att röra om i grytan. Så himla dumt att tro sig kunna röra om i grytan - riskfritt.

Vår demokrati är värdefullare än att den ska riskeras med något så simpelt som att röra om i grytan.

Jag är mycket förvånad över såna yttranden, det finns hur mycket seriös information som helst om riskerna med det och jag önskar inget högre än att folk ska sätta sig över allt hat som florerar i samhället och tänka sig för vad det är de riskerar.

 

Dagens namn är: Gisela, ingen Gisela i min omvärld.

 

Ha en riktigt fin tisdagkväll vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards