oskmar

Direktlänk till inlägg 10 september 2018

September 20180910 varmt i luften och blåst

Av Elsa Mårtenzon - 10 september 2018 17:35

 

I den här stugan har jag uppehållit mig i dag...

 

 

 

Det har varit så varmt och skönt i luften i dag. Ganska friska vindar men från söder och därför inte kyliga. Inget solsken, men det har jag inte behövt eftersom jag hållit mig inom fyra väggar.

Nu är klockan 19.35, det är 16 grader varmt, fortfarande sydligt friska vindar. Det finns några få blåa fläckar på himlen och molnen flyger omkring i snabb fart.

Just nu pågår det en regsnskur.

 

I dag har jag bakat tunnbröd och inte gjort mycket mera än det. Har varit helt utan ett bra tag. Det är jag absolut inte van vid, utan är van att ha tunnbröd sedan födsel och ohejdad vana.

Jag äter inte tunnbröd som en galning för det, men det hör till att jag har ett litet lager i frysen, annars känner jag mig brödlös och kanske även rådlös.

 

Ja, valet i går det blev en rysare, alldeles för jämt skägg!

 

Det enda glädjande var att SD inte blev så stora som de inbillade sig att de skulle bli. De trodde ju själva att de skulle nå minst 30% och till och med att de skulle kunna bilda regering.

Men Gud bevare mig oss andra från det, det finns mycket under ytan där, men som de försöker dölja för folket. Det har kommit fram en hel del skummisar under valrörelsen, som inte är anständigt alls för ett seriöst politiskt parti. Det är inte ett vanligt parti!

Men tyvärr fick de alldeles för många mandat ändå! Och kan ställa till en hel del i fyra år framåt.

 

Det blev en lång valvaka, jag släckte lampan kvart över ett i natt och ändå satt jag inte till slutet på grund av att jag skulle baka tunnbröd i dag och tyckte att jag behövde sova litegrann i alla fall.

Men från halv två till halv fem blev inte så mycket direkt, tur att man är seg och inte känner efter såå noga.

 

Dagens namn är: Tord och Turid, ingen Turid känner jag till.

Men hade ett "svågerämne" en gång i tiden som hette Tord. Det var det närmaste jag kunde komma dagens namn.

 

Ha en bra fortsättning på måndagkvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards