oskmar

Alla inlägg den 17 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 17 september 2018 17:01

 

Jag blev mätt i dag också, för mätt. Men lägg märke till att det är tallriksmodellen som gällt.

 

 

 

Under natten och förmiddan regnade det en hel del, med stora vattenpölar som resultat och många mm i regnmätaren. Klockan 10 i morse bröt solen i genom molnen första gången, sedan har det varit solsken ibland.

Just nu, när klockan är 18.00 är det 9 grader varmt och solsken med en del moln därovan. Vinden är ytterst svag och kommer från nordväst.

 

I stället för gräsklippning blev det bullbak i dag. Jag valde jobb efter vilket väder det var, det hade varit högst olämpligt att klippa gräs i regn.

Det regn vi inte fick i sommar kommer väl under hösten i stället. Och hur det än är så är det en nödvändig vara, i rätt propotioner.

 

Någon regering har vi inte ännu, jag undrar om det varit så här någon gång, inte vad jag vet.

Det har ju varit så att största parti har bildat regering. Men numera är det komplicerat i och med flera partier och för undvikande av visst stöd, som ingen säger sig vilja ha.

Det blir spännande att se hur det hela slutar, det verkar väldigt ovisst i nuläget.

Det skulle inte förvåna mig om SD driver det till nyval, för att de inte fått sin vilja i genom.

Jag vill absolut inte att deras vilja ska råda.

 

Dagens namn är: Hildegard och Magnhild, ingen med det första namnet känner jag till.

Men i Bellvik har det funnits två med det andra namnet.

Magnhild, född 1894 i Avaträsk, gift med Laurentius Östlund, född 1895 i Bellvik. Paret hade åtta barn varav ett barn dog endast två år gammal.

Nikolaus, född 1919 dog också rätt så tidigt, alldeles för ung.

En annan av dem, Sixten som gick i samma klass som jag i skolan och dog redan 1965.

Med andra ord en otursföljd familj.

 

Magnhild, född 1904 i Bellvik, gift med Artur Korsén född 1904 i Korsele. Tre barn

i familjen varav ett barn, Karin, dog en vecka gammal.

 

Ha en bra fortsättning på måndagkvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards