oskmar

Alla inlägg den 18 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 18 september 2018 17:03

 

En röd och grann svamp igen...

 

 

 

I dag har himlen varit tämligen grå, jämngrå hela dagen. Regnet har hängt i luften men endast kommit i några "enstaka" droppar.

Det har blivit kväll och det är lika grå himmel. Det är 10,7 grader varmt, vinden är mycket svag och kommer från sydost.

 

I dag hade jag tänkt mig att göra en del höstjobb utomhus sedan jag kommit hem från Dorotea. Men det blev dåligt med det, jag har vaktat telefonen för inringande och beställda samtal, från Dorotea, Umeå och Lycksele och Dorotea igen, mellan klockan ett och fram till klockan fyra på eftermiddan. Då var det dags att fixa något att äta. 

Det är väldigt ofta att det inte blir som jag planerat, men så är jag hela tiden efter också.

Michael säger att jag har all tid i världen och behöver inte ha bråttom. Men det är ju det jag inte har, all tid i världen.

 

Tänk att Trump lyckades hitta en domare för högsta domstolen i USA med likadan "ideologi" för hur kvinnor ska behandlas som han själv. En domare som ska sitta på livstid dessutom och en riktig hök är han, beundrare av Trump.

Nu är det en kvinna som anmält honom för våldtäckt. Jo, det var rätte domaren det!

 

Det blir spännande att se hur det går, det är inte en dag som det inte händer något uppseendeväckande kring denne president. Jag säger igen, för femtioelfte gången, fanns det ingen annan att välja?

 

"Handelskriget" mellan Trump och Kina fördjupas ytterligare. Trump har höjt tullavgifterna igen och Kina var inte osena att göra detsamma när det gäller varor mellan Kina och USA.

Det värsta är ju att, det till syvende och sist är konsumenterna som kommer förlora, det blir dyra varor för dem och kanske färre arbetstillfällen.

 

Dagens namn är: Orvar, ingen med det namnet känner jag till.

Jag lovar dig att när 2018:s namn är genomgångna, ska jag inte upprepa dem igen och deras data.

 

Ha en fin fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards