oskmar

Direktlänk till inlägg 20 september 2018

September 20180920 blandat väder

Av Elsa Mårtenzon - 20 september 2018 17:26

 

En fin sommardag för ett par månader sedan. Nu är det höst och slut på de varma sommardagarna för den här gången.

 

 

 

Salig blandning på vädret i dag också. Grå himmel, klar himmel och sol, vita vågor på sjön och regn till slut.

Nu har det hunnit bli nästan helt lugn sjö, vinden kommer från sydost. Det är 10 grader varmt och lite luckor i molntäcket.

 

Jag har klippt gräs i dag, det som var störande långt. Och nu har klipparen fått semester tills nästa sommar.

Det är inte roligt att klippa gräs när man fryser, sedan jag kommit in har jag frusit så det blev eld i spisen och är varmt och skönt nu.

Det började ju regna innan jag gav upp och inte blir roligare av det och inte varmare heller.

 

Det förhandlas och förhandlas i EU- parlamentet de här dagarna. Det är långt till enighet vad jag förstår. Det verkar tungrott för tillfället, inte så lätt att ena ett stort antal länder och en del sätter sig på tvären mer än andra. Det är inga "sköna vindar"

som blåser i Europa numera.

Det är som i FN, det är svårt att få enighet där också, och då klagar man på att FN inte gör någon nytta. Men hur lätt är det när två parter för jämnan lägger in sitt veto mot allt.

 

Och nu har britterna kommit på att de vill ha en ny folkomröstning mot Brexit. Ja, det är så dags att komma med det nu. Ett förilat beslut är inte så snabbt ändrat. Man kan ju undra vad de trodde att de skulle vinna på att gå ur EU, det kommer att kosta mera än det smakar. Det är min tro.

 

Dagens namn är: Elise och Lisa, ingen Elise känner jag till.

Men en med namnet Lisa, född 1900, som kom till Bellvik och blev hushållerska hos Adolf som blivit änkeman med en liten dotter. Där blev hon kvar tills Adolf lämnade jordelivet. Då var hennes hushållersketid över och hon flyttade till Härnösand där hon hade sin ena dotter, där blev hon kvar livet ut.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards