oskmar

Alla inlägg den 21 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 21 september 2018 17:36

 

Japp, mätt i dag också och räcker även till i morron...

 

 

 

Klockan 24.00 igårkväll var det stjärnklar himmel och så grant. Det hindrade inte att det regnade i morse.

Det blev så småningom sol i dag också och bra väder för mitt "uppdrag" under dagen, som jag tilldelat mig själv. Vem annars?

Men vid fyratiden då öste regnet ner igen, nu klagar man inte på torka i alla fall.

Nu när klockan närmar sig 19.00 är det 9,4 grader varmt, helmolnig himmel, regn och sydlig svag vind.

 

Mitt uppdrag var att putsa köksfönstren och byta till murrigare gardiner, med höstfärger.

Det började mindre bra, men nu är det gjort och det känns bättre. Gör det ju alltid när det är klart. Klarade det innan regnet kom som tur var.

 

I går kom ett förslag på andre vice talman. I dag har borgarna föreslagit sin talman. 

Samt har socialdemokraterna lämnat sitt förslag på talman i dag.

Det lämnades ett förslag på samarbete om talmansfrågan förra veckan. Men, det blev nobben.

I år gäller inga regler längre, det har hittills varit det största partiet som valt talman. Det har hittils varit det största partiet som som bildat regering också, men inte i år.

Ja, vad ska man kalla detta? Jag vet vad jag vill kalla det, men det avstår jag från att säga här.

 

Det stormar på södra delen av Sverige nu, 25 s/m, sägs det på radion just nu. Inte mycket om man jämför med de superorkanvindar som varit på andra ställen i världen alldeles nyss. Men såna våldsamheter är vi inte vana vid i detta land och det ska vi vara bara glada för.

 

De meddelades på radion också alldeles nyss att, en kvinnlig KD:are fått lämna sina uppdrag och riksdagen på grund av misstanke om bedrägeri. Jaha, ännu en till!

Är det principen, går det så går det, eller?

 

Dagens namn är: Matteus, nej, jag känner inte till någon med det namnet, bara från bibeln.

 

Ha en fin fortsättning på fredagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards