oskmar

Alla inlägg den 22 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 22 september 2018 16:54

 

För ett par lördagar sedan hade jag besök av Ove Eliasson, tidigare VK-reporter i Dorotea och hans sambo Inga Lundberg. Vi hade inte träffat varandra tidigare, men samtalsämnen fattades inte. De avslutade besöket hos mig med ett besök i museet.

Tack för ert besök!

 

 

 

Regn och blåst under dagen och även under natten mot i dag. Inte så våldsam blåst, inte mycket att klaga över.

Nu sedan kvällen kommit är det 8 grader varmt och molnig himmel. Vinden kommer från sydost och löven flyger och far. Åt fel håll tycker jag som önskar att de flög mot skogen i stället för in över gården. Men det är inte jag som bestämmer den här gången heller.

 

Med stor bävan tycker jag mig se att de närmar sig mer och mer. Det som sa´s före valet verkar falla i glömska. Ska vi få samma förhållanden som i Polen, Ungern och även mer och mer i Danmark, m fl ställen i Europa?

Det smyger sig allt närmare känns det som. Det fanns bara en riktigt säker garanti för att det inte skulle bli så, men förblindade av maktbegär blev det en massa olika kringelkrokar som nu verkar luta åt ett visst håll.

Jag tycker att demokratin och Sverige borde vara det viktigaste och inte maktfullkomligheten. 

Jag har lyssnat på en del klipp sedan före valet på FB i dag, både från den ena och den andra och det är skrämmande det mesta jag sett. 

Men, det är väl som vanligt att, för sent skall syndaren vakna. 

Sverige är inte det första landet som de smugit sig på och så nära som de är nu känns det riktigt farligt.

Det är min åsikt i dag, men jag hoppas innerligt att jag har fel, för allas bästa.

 

Dagens namn är: Mauritz och Moritz, ingen med det senare namnet känner jag till.

Men längst borta på byn, västöver bor Mauritz,  Herbets och Violas yngste son. Och där har han blivit väldigt ensam med åren allt eftersom byns befolkning minskat.

 

Ha en trevlig lördagkväll, vi ses och hej då! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards