oskmar

Alla inlägg den 24 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 24 september 2018 18:31

 

Nu var jag och Freja klar med potatisen och gick in till spisvärmen...

 

 

 

Nog är det höst nu alltid, utan tvekan. I dag har det blåst nordvästan och löven yr omkring åt alla håll.

Solen har varit synlig ett antal gånger men nån värme av den har då inte jag känt. 

Det har inte regnat i alla fall och det var ju tur för mig i min sysselsättning för dagen.

Jag är glad att potatisen kom upp ur landet igår, det hade varit ännu kallare i dag om fingrarna.

Nu är klockan 19.15, det är 1,3 grader varmt, (ja, varmt och varmt sa Gustaf Vasa).

Himlen är så gott som fri från moln och det blir nog en kylig natt som det verkar nu.

Blåsten ruskar om i trädkronorna men har avtagit en del nu.

 

I dag har jag förenat nytta med nöje. Jag har putsat fönster samtidigt som jag befunnit mig i Sveriges Riksdag hela dagen och lyssnat och delvis tittat på talmansvalen.

Det var inte lite omständigt ska jag säga, det tog hela runda dagen. Det blev ju som väntat efter alla kommentarer jag hört innan.

 

Nu gäller det att han klarar av att få till en regering i "kaoset". Men jag tror på den talmannen i alla fall, jag har sett honom många gånger under vintern och våren när han lett utfrågningen konstitutions utskottet. Han verkar saklig och vettig och vill ha enighet och inte "krig".

 

I morron skulle jag ha farit till Lycksele, redan kvart i sex i morronbitte. Det blev framskjutet en vecka, annars så...

 

Jag ska inte bli lika långrandig i kväll, då orkar väl ingen läsa till slut.

 

Dagens namn är: Gerhard och Gert, jag känner inte till några med dessa namn.

 

Ha en himla bra måndagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards