oskmar

Alla inlägg den 25 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 25 september 2018 17:47

 

Äré int´dags och ta upp båt´n Michael?

 

 

 

 

I gårkväll var månen helt fri på himlen och stjärnorna, det var synd att gå och lägga sig från det vackra.

I morse var det på nollan på termometern och kanske hade det varit lite frostigt på marken under sena natten. Framåt elvatiden kom det regn.

Ja, sedan har det varit regnsjukt för det mesta i dag, men mest som duggregn.

Men, det har varit solskensstunder också, ganska många tillfälliga, men kortvariga.

Nu har jag kommit till kvällstid och regnet hänger i luften och inte bara i luften, det når marken ibland.

För tillfället är det 4,5 grader på plussidan.

 

I dag har jag kört genom ett mycket färggrant landskap på väg till Dorotea. Naturen sprudlar av färger nu, det är otroligt vackert. Särskilt efter landsvägen där är det mest bara lövskog, med lite inslag av barrträd som får stå för det gröna på färgpaletten.

Det är vackert så länge det varar, men när löven fallit och allt blir brun/grått, då är det mindre vackert. 

 

I dag, sedan jag kom hem har jag putsat fönster i sällskap av riksdagens högtidliga öppnande och mycket politikkommentarer och stundande koncekvenser av det "kaosartade" läget. Och innan det blir rätsida kan det ta veckor, ja till och med månader.

 

Trump har hållit tal i dag till världens ledare i FN-församlingen. Och det "viktigaste" han fick fram var, hur duktig han var och hur han förändrat världen och USA till det bättre sedan han fick makten. (Tillåt mig skratta och om du inte ger ditt tillåtande, så skrattar jag ändå.)

 

Meddelande till Anita! Och även Kjell...

Michael blev glatt överraskad i gårkväll, när han kom hit för att hämta saken du skickat till honom.

Han såg aningen avvaktande ut när han först tittade på väskan och jag sa att det var hans och att det var du som skickat den.

Öppna den sa jag!

Då, fick han stora ögon, lyfte upp det och sa: Va fint det var! Vad kostar det?

Du har fått det av Anita, sa jag.

VAA! Är det sant?, fick han fram.

Han hälsar och tackar sååå hjärtligt!

Han ska ta kontakt med dig när ni kommer nästa sommar och tacka "handgripligen".

 

Dagens namn är: Orvar och ingen med det namnet känner jag till.

 

Ha en fin fortsättning på tisdagskvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards