oskmar

Alla inlägg den 27 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 27 september 2018 17:42

 

Det är höst på Långön...

 

 

 

Men vilket kalasväder det blev i dag! Helt oväntat med tanke på gårdagens väder.

Det började med en klar himmel och solsken och nästan stilla sjö. Sedan har det varit moln och mycket sol av och till, eftersom det inte blåst i dag så har dagen varit riktigt angenäm för att vistas utomhus.

Nu i kväll är det nästan helt lugnt på sjön och nästan hela himlen är blå. Det är 4 plusgrader. Ikväll får jag se månen igen, det är jag säker på.

 

I dag har jag fått en hel del uträttat, jag har bland annat gjort hösten klar ute och det känns skönt. 

 

Under dagen har talmannen i riksdagen fått konsumera en mängd kaffe, den mängden skulle jag aldrig stoppa för.

Nyss hade han presskonferens på radion och informerade om dagens samtal med partiledarna, som han inte sa mer än nödvändigt om, så klart. 

Ingen hade väl heller inte trott att så mycket skulle komma fram, han har ett hästjobb bedömer jag. Läget verkar låst.

 

I USA där är det förhör med kvinnan som anmält mannen som är Trumps "domarfavorit" till högsta domstolen, för våldtäckt. Det inte bara blåser omkring Trump och hans stab, det stormar hela tiden.

 

Ikväll ska jag inte bli så långrandig.

 

Dagens namn är: Dagmar och Rigmor, ingen Rigmor känner jag till.

Men en med namnet Dagmar har funnits i Bellvik, hon flyttade härifrån tidigt redan efter skolgången i Bellvik tror jag. Jag har träffat henne ett par gånger på senare år, jag tror att hon bor i Stocholmstrakten, men det är mer eller mindre en gissning från min sida.

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards