oskmar

Alla inlägg den 29 september 2018

Av Elsa Mårtenzon - 29 september 2018 17:34

 

Grattis på namnsdagen Michael! Den här kvällen hade du bjudit oss på en tur med din båt i augusti 2014, det blev din farfars sista båtresa på Bellvikssjön och som han verkligen uppskattade.

 

 

 

 

Nja, i dag var det inge roligt väder! Gråkallt och regnigt från morron till kväll.

Det är ju väntat den här tiden på året, så ingen överraskning precis.

Men nog var det roligare i går när solen sken, om än man ska vara inne så är det roligt att titta ut.

Nu är det tidigt på kvällen och det är hela 4 plusgrader och ljust ute ännu. Det spöregnar och är grådisigt runt om bland bergen. Vinden är måttlig och kommer från sydost.

Trots att det blåst kraftigt ett par dagar är löven kvar i träden ännu, det mesta.

I gårkväll var det 2 minusgrader sent på kvällen, i morse var det plusgrader, men jag såg det första snöflingorna i Bellvik för den här hösten halv åtta i morse. Det försvann när det nådde marken - tur!

 

Men va fasen "kvir" jag för? I Indonesien har de drabbats av en sunamin i dag med många dödade och skadade, samt en massa förstörelse.

Vi har det så bra och har sån tur och ändå klagar vi. Vi bor på bästa stället när det gäller naturkatastrofer och mycket mera.

Jag ska skärpa mig och vara tacksam i stället för att klaga på lite regn.

 

Ännu har inte danska polisen upplyst om vad det är för sorts kriminella de jagade i går kväll med stort pådrag. Vad jag förstår så är de på fri fot ännu, men polisen är mycket förtegna.

Det är väl bara att hoppas att de får tag på dem innan det händer något allvarligt.

 

På grund av dagens väder har jag haft en bakdag, lämplig dag för den sortens jobb.

Det enda jag varit ut var när jag hämtade in lite ved i morse.

Redan halv åtta fick jag besök och sällskap när jag åt frukost, det händer väldigt sällan numera.

Förut var det vanligt att Anders kom på besök redan vid sex eller halv sju på  mornarna, det gör han sällan nu för tiden, har hänt ett par gånger i sommar.

 

Dagens namn är: Mikael och Mikaela, ingen Mikaela känner jag till.

Men den Michael som kom på besök i morse halv åtta är mitt ena barnbarn. Han bor på Näsudden fortfarande i sin stuga där trots sen höst och verkar trivas bra där. Annars bor han i Hoting.

 

Det finns en Mikael till i Bellvik, han är min närmaste granne på övre sidan av landsvägen. Åtminstone en gång per år träffas vi när vi har årsmöte i Näsets Vägförening, snart dags igen Mikael och Michael.

 

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards