oskmar

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2018

Oktober 20181011 vackert på sjön

Av Elsa Mårtenzon - 11 oktober 2018 16:26

 

I dag blev det stranden utanför Knackaitorpet. Höstfärger och blankt på sjön...

 

 

 

Precis hela dagen och det har inte varit den minsta rörelse på sjöns vattenyta. Mer välputsad spegel får man leta efter. Det har varit en otroligt vacker oktoberdag, med 10 -12 grader varmt i skuggan och strålande solsken.

Först nu ikväll har det blivit moln och solen är för tillfället osynlig. Det är nu 10,5 grader varmt och sjön är fortfarande spegelblank. 

Man blir salig när dagarna ser ut så här och snart mitten på oktober.

 

Jag har vari ute på promenad med både mobilen och kameran i näven under eftermiddan. Men jag har ju redan alla motiven från det här stället, man får ha lite andra vinklar för att det ska bli en ny bild. Men jag har ju provat alla vinklar också vid det här laget.

 

Men, promenaden var ju helt underbar i solen, klar och hög luft och solen värmde skönt på ryggen. Såna dagar vill man ju gärna hålla kvar så länge som möjligt. Promenaden fick ta en hel del tid för att jag njöt av omgivningarna och drog ut på tiden innan jag gick in igen.

 

Nu sitter Michael här och äter stuvade makaroner som han dränkt med ketschup. Vad är det för mening att smaksätta maten när den ska dränkas i ketscup, det har jag aldrig gillat. men tydligen gör Michael det.

 

Dagens namn är: Erling och Jarl, Jag känner inte till några med de namnen.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards