oskmar

Alla inlägg den 29 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 29 november 2018 15:50

 

Det är svårt att se genom mina fönsterrutor ute på brokvisten nu på grund av frosten. Men det är vackert på kvällen när gårdslyktan lyser på dem.

 

 

 

I dag har det inte varit dimma, men himlen har varit helgrå. Utom när solen höll på att gå ner, då var det en guldkantad horisont och det inte alla dagar man får guldkant i tillvaron just där.  Inte igår i alla fall.

Det var 2 minusgrader i morse som mest och det har hållit sig där omkring under dagen.

Frosten som var så riklig och vacker i gårkväll den är bortblåst nu, det har nämligen blåst litegrann under dagen.

Just nu är det 0,5 minusgrader och mörkt som i en säck, utanför dit gårdlyktans sken sprider sig.

 

I dag har jag gjort advent på övervåningen också. Men jag har inte tänt varken stjärnor eller ljusstakar än, men i morronkväll då tänker jag fuska litegrann och tända.

Liiitegrann i förväg kan man väl få lysa upp tillvaron i decembermörkret.

 

Nu har jag varit och ätit Nils Gunnars goda köttsoppa och kommit hem igen. Hade tur och blev bjuden på middag hos min bror och svägerska i dag.

 

Nu ska jag bara skynda mig och bli klar här innan sju-nyheterna på 4:an.

 

Dagens namn är: Sune, ingen med det namnet känner jag till från Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards