oskmar

Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 2 januari 2019 17:32

 

Dansaren och traktorägaren. Bilden sedan i sommar...

 

 

En grann soluppgång i morse och en stjärnklar natt, inte illa. Vi har det bäst!

Jag kallade vädret i går för kraftig blåst - småsaker om man jämför med stormen Alfrida. Vi som bor här var nog väldigt långt från den och blåsten här avtog redan igår kväll. 

I morse var det bara lite "kallsnå".

 

Jag fattar inte varför inte folk står i kö för att flytta till den plast vi bor på, i inlandet, här är det ju i det närmaste bara fördelar att bo.

Men det är klart vill man ha nära till flygplatsen, nära till krogen, nära till operan och nära till teatern, då är det inte rätt ställe att bo på.

Ja men det finns ju inga jobb, säger du väl. Men vore vi många, många fler som bodde här fanns det ju jobb också, det ena ger det andra.

Här behöver man heller inte betala miljoner för att bo i hus eller i lägenhet. Vi har frisk luft, vi har tillgång till vacker natur runt omkring oss, vi har nära till skogen och relativt nära till fjällen.

Vi har nära till fisken i sjön vi har nära till älgkött och bär, m m, i stort sett gratis.

Sug på den! 

Vi har det bäst! Men det gäller att öppna ögonen och se det och vara tacksam för alla fördelar. 

Men när jag läser "Tyck till" på VK, ser jag att det finns gott om kverulanter, som klagar på allt. Men kanske, har de "för lite vöre vä"?!

 

Just nu är det 7 grader kallt och än ser jag inga stjärnor. Blir de inte synliga ikväll så blir det väl synliga senare eller nån annan kväll.

 

I dag har jag varit och hälsat på hos Malin, LG, Tim och Freja.

Och nu slog Malin sin farmor på fingrarna när det gällde "julkrusbaket". Jag sa att jag skulle doppa av alla sorter men jag fick ge mig.

Det var i stort sett under hela tiden bara jag, Freja och Malin inne, utom under fikat.

Karlarna uppehöll sig i garaget och skruvade i Tims alldeles egna traktor som han fick av sin morfar i sommar. 

Det är tur att Tim har en pappa som klarar det mesta när det gäller maskiner, det var inte mycket till "Go" i den när han hämtade den här. Men det fixar LG. 

I dag beställdes nya motordelar och sedan ska den målas röd och grann säger Tim. Då, kan Tim säga: " Vill du komma och se min traktor"? Med stolthet i rösten.

 

Efter fikat blev det underhållning av Freja, hon är för jäklig på att dansa, jag satt och smygtittade länge på hennes dans och hon trodde att ingen såg. Sedan sa jag till Malin att hon kunde väl ta min mobil och filma när hon dansade.

Då flyttade vi in på Tims rum där han har sin super- TV, som han fick som premie från förlaget när han sålt jättemycket jultidningar. 

På den fanns allt möjligt, bl a ett program, eller spel, jag vet inte så noga, det är så modernt att jag hänger inte med på allt. I det "programmet" fanns bl a 400 olika danser med musik och dansrörelser till.

Då dansade Malin och Freja till till flera olika och så poängsattes deras dans när de var klara. Jättebra motion också, Malin blev alldeles svettig.

Men Frejas dans blev betydligt lamare när vi satt där och filmade henne. När hon dansade och jag smygtittade utan hennes vetskap, då var hon mycket frimodigare och dansade med hela kroppen och med glädje och gester till, samt sjöng hon med hela tiden. Det avtog när hon blev filmad, men duktig ändå.

Men en bra grej som verkligen ger motion och god träning.

 

Dagens namn är: Gunilla och Gunhild och till er säger jag: Grattis!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards