oskmar

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 3 januari 2019 16:59

 

Har du sett min ståtliga kakelugn? Om inte får du se den här. Göte var inte glad över den när vi flyttat hit, vi skulle sänka taket med 14 cm och den gick ända upp till taket så när som på 1 cm. Men jag räknade ut hur vi skulle fixa det, annars skulle han ta järnspettet och riva ner den, sa han. Det skulle jag aldrig gått med på. Sedan skrattade han åt det och sa: "Du ha no flytte hit för kakelugn du"! Hahaha...

 

 

 

I dag ingen skymt av solen, men snöfall fram till tolvtiden. Det var fjunlätt snö och därför även lätt att flytta på. Ungefär 4-5 cm har det fallit.

Det har varit endast ett par grader kallt under dagen och lågt i tak, därför inte riktigt dagsljus tycker jag. Det märks inte att det blivit längre dagar när det är så molnigt väder.

Just nu är det 2,6 plusgrader, vädret pendlar en del hit och dit den här vintern. Variation förnöjer heter det ju.

 

Snabbt blev det kväll även i dag, tiden rinner i väg. Tur att jag börjar min dag klockan sex på morron, annars skulle dagarna bli alldeles för korta.

Jag förlänger dem ju dessutom till tolvtiden på kvällarna. Jag har sagt det förut och säger det igen, livet är för kort för att sovas bort.

 

Det har varit ganska stiltje i dag, jag har gjort en lätt veckostädning, skottat snö och fraktat lite ved. Fixat mig en väldigt lättsam middag och diskat.

Har jag gjort rätt för saltet i gröten eller måste jag äta den osaltad? Ja, jag äter inte så ofta gröt så det klarar sig nog.

 

Jag har pratat med Gunnel på telefon och Lovisa var in en sväng sedan hon kom från jobbet, det var nog det hela den här dagen.

 

Jag fick ett kryptiskt julkort i går, utan avsändare. Det står: "Hoppas ni är krya och glada!" Verkar som att det skulle bo flera än jag i det här huset?

 

Och Trump bråkar på om muren mot Mexiko, som han anser sig behöva fem miljarder ur statskassan för. Men demokraterna ger inte med sig, därför är

statsappraten fortfarande stängd i USA. Hoppas demokraterna står på sig! 

 

Dagens namn är: Alfred och Alfrida, grattis till dem som heter så.

 


Senaste dagarnas storm i landet har namnet Alfrida, inget grattis för den. Den kostar dyrt för dem som drabbats och inget att glädjas åt.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards