oskmar

Alla inlägg den 9 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 9 januari 2019 15:54

 

Så här såg aftonrodnaden ut i mars 2010. Vi har mindre snö nu och för tillfället ingen snö på träden. Det kommer nog...

 

 

 

Vilket kalasväder det varit i dag!

Efter en stjärnklar natt och morron har det varit en dag med i stort sett klar himmel och solen strålade så länge årstiden tillät.

Det var 8-10 grader kallt i morse, ingen snö faller än så länge.

Men det utlovas väderomslag med kraftig blåst och snöfall närmare helgen.

Därför har jag varit ut och gjort det som blir mindre praktiskt att göra när blåsten och snön kommer.

Jag har nämligen hämtat det som adventsstakar och julgrejer ska paketeras i för att sedan bäras ner i nedre huset. Men inte en dag före tjugondedag Knut, på söndag börjar jag plundringen. Jag har alla kartonger ute i brokvisten, där klarar de sig bra om än det blir oväder. Så jag är rustad för sämre väder!

 

Just nu är det 8,5 grader kallt. Det är mera moln på himlen nu än vad det varit i dag. Jag ser en tunn månskära i sydväst. Så nu är min kära måne på gång igen! Trogen som alltid, trots att Kina nu har gjort en störning genom att landa på dess baksida. 

 

I morse visades klipp på Trumps tal till nationen under natten, svensk tid. Han påminde mig om en lismande sektpastor som försöker skrämma och hota sina "medlemmar" till frälsning. Och då skulle väl Trump vara frälsaren, det är ju som en sån han ser själv. Han tror ju tyvärr att han är den som kan rädda världen från allt ont.

Men, Amerika first!

Men, han blir mindre och mindre populär i USA och till och med bland sina väljare, det kanske finns hopp ändå.

 

 

Dagens namn är: Gunnar och Gunder, ingen med det senare namnet känner jag till.

Men första namnet är välbekant och jag säger härmed grattis till min bror som bär namnet Gunnar!

 

Ha en fortsatt fin onsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards