oskmar

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 16 januari 2019 16:17

 

En ytterst sparsam färgskala i dag, solen skiner inte alla dagar...

 

 

 

Det var 30 grader kallt som mest i morse och jag trodde det skulle bli en solig dag.

Men, jag har inte sett skymten av solen på hela dagen, det har varit grått dis i stället med dålig sikt.

Gradantalet började ändras ganska omgående och kylan lindrades en del.

Just nu är det 20,6 grader kallt och nu ser jag ingen klar himmel, den kanske kommer senare.

 

Ja, min agenda den fick jag omprioritera nästan helt i dag. I gårkväll tog jag fram smör och mjöl för att det skulle vara rumsvarmt i morse- jag skulle baka bullar i dag. Det är inte gjort, jag plockade in grejerna i skafferiet igen.

Jag hämtade ett paket köttfärs ur frysen i gårkväll för att jag skulle göra en Doroteagryta i dag, Det är inte gjort, det åkte in i kyskåpet i morse, det får bli där till morron i stället.

Va då då, kanske någon tänker?

 

Jo, jag har varit upptagen med regeringsbildning och pressträffar hela dagen. Det är inte så lätt att komma undan när man är så intresserad av politik som jag är. Det är både spännande och intressant.

Det var en aning dramatiskt ibland, en del var bittra och hade svårt att dölja sin bitterhet. En del var lite segervissa, en del lite ödmjuka för vad som väntade, ja, det fanns lite olika känsloyttringar framme bitvis.

De har i alla fall enats så, att en statsminister ska föreslås i riksdagen och då får vi se hur "länge" det håller. Det finns hotelser med i bilden om misstroendevotum och om att fälla regeringen.

Ja, herre Gud, vilket "ävel", jag skulle inte vilja byta en dag med dessa människor. Det skulle bli svårt med nattron för mig.

Men det är tur att jag är min egen chef, jag prioriterar mitt arbete som jag vill.

 

En som måste ha det bra mycket värre är väl ändå Theresa May. Jag fattar inte hur hon orkar med alla vändningar och alla utskällningar som hennes förhandlingar om Brexit har gett. 

Hon förlorade massor i omröstningen i parlamentet i går kväll, och säger ändå att hon inte tänker avgå. 

Jag skulle gladeligen ha kastat in handduken. Alla som säger att politiker  inte uträttar något, jag frågar, hur många skulle stoppa för det livet när det är som intensivast?

Det går nog bra att sitta på åskådarbänken och ha synpunkter och tycka att de inte uträttar något, för dem som inte provat att vara i hetluften.

Och dessutom råskäll från alla håll och kanter.

 

Dagens namn är: Hjalmar och Helmer, båda namnen har förkommit i Bellvik.

Och Nils Gunnar och Ingrid har ett barnbarn som heter Hjalmar.

Jag säger grattis till Hjalmar i Ås och övriga med namnsdag i dag!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards