oskmar

Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 24 januari 2019 16:13

 

NU är det snörikt på träd och buskar igen, vackert vinterlandskap...

 

 

 

I dag har det snöat hela dagen utan uppehåll, det började redan igårkväll.

Jag har varit ute och skottat på eftermiddan, ungefär en dm låg där. Väntar nu på traktor med snöslunga som kan göra resten.

Enligt YR så ska det snöa hela helgen också, från fredag och till och med söndag, det blir lite påökt då.

Just nu är det 9,5 grader kallt och riktigt mörkt fast klockan inte är mera än halv fem, beror nog mest på att det är så lågt i tak.

Nu är det jättetjusigt vinterlandskap med mängder snö i träden. På väderleksrapporten sägs det att det ska bli blåst, men det tänker jag protestera mot.

 

På tisdagkväll fick jag ett meddelande från Telia att jag hade slut på surf, men hade möjlighet att fylla på. Det fanns tre alternativ, det lägsta var för 99 kronor och skulle hålla till ett datum i februari. 

Men redan i gårkväll fick jag samma meddelande och tappade internetuppkoppling direkt. Då vågade jag inte fylla på för en ny period, trodde att det var något nytt försök från kriminella att göra sig pengar.

Jag har varit kund hos Telia sedan december, 2011 men har inte drabbats av detta förrän den här veckan och har surfat ungefär likadant hela tiden. Spelar inte spel på datorn och ser inte på film eller TV program på den heller, jag har mobilt bredband.

Ringde Telia i morse och fick prata med en jättetrevlig kille som kollade min surftrafik.

Han kunde inte upptäcka att det var något som stack ut, endast att det var lite mera den 11 januari. Och jag vet inte om att det var något särskilt den dagen som lockade mig att sitta och surfa, inget ovanligt alls.

Jag blev hjälpt i dag i alla fall som du märker, annars hade jag ju inte varit här. Den här killen fyllde på 10 gb som skulle räcka fram till 1 februari och det skulle inte kosta mig några extra pengar.

Det märkliga är att Gunnel ringde i dag och berättade att hon blivit ut för samma fenomen och det var också den 11 januari som utmärkte sig litegrann på hennes surf också. Något lurt ändå, tycker jag.

 

Eftersom det ska fortsätta snöa så vet jag alltför väl vad jag ska göra i morron. Behöver inte fundera på vad jag ska syssla med under fredagen, men det brukar jag inte behöva oroa mig över ändå, alltid finns det något roa sig med.

 

Dagens namn är: Erika, det namnet har förekommit i Bellvik.

Jag säger grattis på namnsdagen till er som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards