oskmar

Alla inlägg den 28 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 28 januari 2019 16:22

 

Än så länge har jag inte lika snö som förra vintern, jag ser hela ladugården än. Och jag vill inte ha så där mycket snö!

 

 

 

Det har snöat större delen av måndagen också och under natten.

Men vid tolvtiden i dag trängde solen sig fram mellan molnen och de snöhöljda träden, åtminstone en halvtimme. Sedan började det om igen att flinga på, superlätt snö är det nu också och det är jag glad över, jag rår på den.

Det har varit omkring 10 - 14 grader kallt under dagen. Men vad hjälper det en "frôsenfrans". Jag frös om fingrarna och var tvungen gå in och värma både händerna och handskarna två gånger innan jag var klar med snön och veden. Jag har frusit sedan jag kom in också, ända in i märgen. Fast inomhus har jag hur varmt som helst, men det tar tid innan märgen blivit varm.

Just nu är det 12,7 grader kallt och kolmörkt ute. Uppehåll i snöandet för tillfället.

 

Det är lika oroligt i Venuzuela och det proklameras om nya demonstrationer. Det är bara att hoppas att de blir kvitt Maburo innan demonstrationerna som ska ske på lördag, enligt den som utropat sig till ny president. Det går inte särskilt städat till när det demonstreras, det ingår en hel del våld och människor får sätta livet till.

 

Det är en orolig värld vi lever i minsann, vi bor nog i den lugnaste delen och kan vara glada över det.

 

Jag hoppas att många med mig såg dokumentären klockan 22.00 på SVT 2 i går kväll. Den hette: "Onskans åklagare- mannen som fällde nazisterna". Det var en Kandensisk dokumentär och var sååå bra, sök igen den på datorn och se den om du missaden den i går kväll. Jag skulle gärna se den en gång till.

 

Dagens namn är: Karl och Karla, jag säger grattis till dem som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på måndagkvällen, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards