oskmar

Alla inlägg den 5 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 5 februari 2019 16:10

 

Jag har beställt sol och det fick jag, får väl se hur länge det blir. Jag tar gärna flera dagar...

 

 

 

 

Vädret i dag går inte att klaga på. Det har varit sol från en klar himmel och så vackert när solens strålar förgyllt allt i guldfärg.

En massa snö på alla träden gör inte att det blir mindre vackert. Och i dag har jag inte sett en enda snöflinga i luften.

Det var drygt 20 grader kallt i morse och nu är det 22 minusgrader med mycket som är molnfritt på himlen, än så länge.

Det börjar skymma mer och mer och det har kommit till en del moln nu, så i morron blir det ingen sol, gissar jag.

 

Jag har varit till Dorotea i dag och med många outrättade ärenden, tyvärr. 

Därför var jag hemma väldigt snabbt, men jag har ju bara mera kvar till nästa vecka och då är det väl att välja annan dag.

Viktigaste ärendet i dag var banken, men det hade jag inte mycket för. Dörren var låst!

Det var ett anslag på dörren som gav besked om att banken är öppen, måndag, onsdag och fredag - mellan klockan 10.00 - 13. 00. Tio till klockan 13, mitt på dagen, det gäller att vara snabb då.

Inte för att jag inte kan komma iväg tidigt, men nästa vecka måste jag vara på sjukan först för att ta prover och då måste jag utebli för en sak som tar längre tid där, för då hinner jag inte till banken före de stänger.

Ja, man kan verkligen hålla sig för skratt, jag får känslan att egentligen vill de inte träffa några kunder numera. Men kundernas pengar har de inte nånting emot vad jag förstår.

Ju högre vinster bankerna har ju mer indragningar görs på öppettiderna eller banker dras bort från orten, på landsbygden. Om banker får klagomål så rinner det bara av dem som vatten från en gås, det rör dem tydligen inte i ryggen vad allmänheten tycker.

Eftersom jag inte fick det viktigase gjort där i dag så hade jag kunnat strunta i att köra dit, så roligt är det inte att ge sig iväg "ti kallväre".

 

Det var ett himla liv förra veckan på kultureliten i Stockholm, de var väl närmast chockade, eller?

De var sååå missnöjda med den nyutnämnda kulturministern, eller om det var hennes frisyr.   

Vad det anbelangar frisyren, så skulle då inte jag vilja ha den heller. Den verkar jobbig, tänk att tova ihop håret ungefär som de tovar sockar, det måste vara jobbigt., men det jobbet gör hon ju själv.

Men, är det verkligen frisyren som är avgörande för hur hon handhar kulturen?

Eller är det för att hon kommer från landsorten, mer eller mindre?

Det var livligt i början när Alice Bah Kunke tillträdde som kulturminister också. men hon blev godkänd till slut vad jag förstår och dessutom rätt omtyckt också vad jag förstår.

 

Dagens namn är: Agata och Agda, ovanliga namn numera, men Agda fanns i Bellvik förr.

Till er som bär dessa namn därute säger jag grattis!

 

Ha en bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards