oskmar

Alla inlägg den 6 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 6 februari 2019 14:50

Och plötsligt så var det sommar! Gunnel skulle visa mig i dag hur jag la in en filmsnutt på bloggen och det här var vad vi hittade i en tvärhast. Dagen som Freja och hennes dagisfröken var hit och hälsade på.

 

 

 

Hej igen! 

I dag har det varit dimma och i kväll är det ännu tätare, det gick inte att se över sjön före mörkrets inbrott.

Men mitt på dagen var det solsken ett tag i alla fall.

Det var 22 grader kallt i morse, under dagen har det varit omkring 17-18 grader

Just nu är det 17,5 minusgrader och dimma.


Jag har haft främmande i dag, Gunnel har varit här och åkte alldeles nyss tillbaka till Åsele- i dimman, jag hoppas det är inte är några djur i vägen. Så var det en gång när de åkte härifrån hon och Björn, jag hoppas de gjorde bort den "upplevelsen" då.


Jag har ju inte haft radiron på under dagen och visste ju inte alls vad som hänt. När jag slog på TV och Efter fem fick jag höra att Jan Björklund helt plötsligt meddelat sin avgång som partiledare för Liberalerna till deras nästa landsmöte i november. I och för sig har han ju suttit i 12 år, den som har varit partiledare längst av de som finns i dag. Det var väl dags och med tanke på deras op-siffror för närvande kan det väl inte vara annat än skönt att få lämna den "sjunkande skutan".

Fult sagt av mig, men enligt opponions-undersökingarna så ligger de under fyraprocent spärren. Det kan ju inte kännas bra efter en jobbig eftervalshöst. Och vem blir näste ledare för partiet nu? Det kommer att spekuleras hejvilt och har redan börjat.


Och i natt höll Trump sitt tal till Unionen och det var väldigt dubbelbottnat. Men, det som var bra det var ju för att han var president så klart. Om inte han varit president hade det pågått ett fullskaligt krig mellan Nord Korea och USA, sa han bland annat. Han har verkligen stora ord om sig själv den mannen och ett stort självförtroende.

 

I natt drömde jag en riktigt lustig dröm om dig Kerstin W och Mary och där Göte var inblandad. Och jag minns den! 


Dagens namn är: Dorotea och Doris och jag säger grattis till Dorotea och till Doris!


Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!
 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards