oskmar

Alla inlägg den 8 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 8 februari 2019 16:23

 

Hur mycket mera tål det här taket? Ser riskfyllt ut...

 

 

 

Påfyllning av snö i dag också, ca 7-8 cm låg där i morse. Det finns mycket snöflingor!

Jag skottade fram det jag kunde och vid ladugården och vedboden, sedan kom Nils Gunnar och körde bort den, I kväll slapp Anders undan. Han har kört snö här i tre kvällar nu, så han blir säkert glad när han kommer hem och ser att han slipper kväll.

 

Just nu är det 8 grader kallt och under dagen har det varit omkring 5-6 grader, jag slapp frysa om fingrarna i dag!

Det faller flingor från ovan nu också men ganska glest mellan dem nu.

 

I dag kom Nils Gunnar och Ingrid och gjorde mig sällskap vid elvakaffet.

Ingrid frågade om jag gjort barngodis till fika? Ja visst, jag gjorde kokosmums i början på veckan.

Det är alldeles tydligt att det är inte bara barn som gillar dem, de som jag bjudit på dem åt har ätit dem utan krus. Och jag tycker att de är jättegoda, varför ska man köpa dem när de går att göra själv?

 

En grupp som jag har väldigt svårt att förstå mig på är Djurrätts- aktvisterna. Det var debatt i går kväll på Opinion live om hur jobbigt det är för bönder nu på grund av "Djurens Vänner" och deras våld och hot mot bönder och djurhållare. Det finns dem som till och med hotar deras barn att de ska få utsättas för detsamma som deras djur, att köras till slakteriet. Och kor och grisar som insemenieras, de våldtas enligt denna grupp.

De två som var med i TV-programmet svärde sig fria från hot och våld, men deras resonemang överhuvudtaget låter i mina öron som att de är fanatiker och lever i någon form av drömvärld.

Inga djur ska få dödas, de ska kunna leva sina liv som vi människor, tills de själva dör.

Jag undrar hur de har tänkt i förlängningen av detta, ska alla kossor, grisar, får och så vidare bara släppas ut i naturen och klara sig själva, i djup snö t ex?

Jag tror inte att det i så fall finns några bönder som har djur i ladugårdar och sköter om dem tills de självdör. 

Det var en kvinna med i programmet som var bonde och hade kor, hon sa att hon älskade sina kor och skötte dem exemplariskt så länge hon hade dem.

Då sa den ene "djurvännen": "Du ska inte påstå att du älskar dina kor när du kan skicka dem till slakteriet!"

Ja, det är så dumt så klockorna stannar!

Jag har läst en del av deras kommentarer på FB om detta och de är sååå hatiska och fulla av hot och dumheter så hälften räcker.

Då undrar jag, är det tillåtet att hata sina medmänniskor?

 

Dagens namn är: Berta och Bert, jag säger grattis till dig Berta i din himmel! Den bästa vän jag haft, men som inte finns här längre.

Och grattis till er som heter Bert!

 

Ha en trevlig fredagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards