oskmar

Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 12 februari 2019 16:50

 

Det mesta blir vackert i solsken, till och med en mer än hundra år gammal ladugård, eller hur?

 

 

 

Ja, nu har det grumlat till sig på himlen sedan kvällen är här. 

Under dagen har det varit strålande solsken och härligt väder med några få minusgrader.

Det är väl lurt nu om det är mera snö på gång, enligt YR ska det snöa under natten.

Just nu är det 5,6 grader kallt och det finns risk för att jag inte får se månskäran i kväll som i gårkväll, det verkar inte så nu i alla fall.

Jo, nu ser jag månen, den har trängt sig fram bland molnen!

 

I dag har jag inte uträttat särskilt mycket, men det får räcka, jag hade ju inte tänkt förflytta några berg precis.

Jag har strukit lite kläder och skottat lite snö på ett ställe som inte var skottat sedan före ju och det var inte lätt ska jag säga.

 

Nu dras tumskruvarna åt mer och mer kring Trumps samröre med Ryssland under valrörelsen, det ska väl komma i dagen inom kort som det hörs. 

Men det lär nog inte gå att göra åt den gubbstrutten. Allt rinner ju bara av honom som det verkar.

 

Alldeles strax ska Ingemar Stenmark och Anja Persson tävla som veteraner i paralellslalom i Åre, och det tänker jag absolut inte missa. Det är två av mina absolut största idrottsstjärnor, när de åkte var det verkligen spännande, jag höll tummarna så knogarna låste sig.

 

Dagens namn är: Evelina och Evy. Grattis Evy L!

Och grattis till alla därute som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards