oskmar

Direktlänk till inlägg 14 februari 2019

Februari 2019 02 14 regn och blåst

Av Elsa Mårtenzon - 14 februari 2019 18:21

 

Nu har all den vita vackra snön regnat och blåst bort från träden och det är så naket...

 

 

 

Men vart tog den här dagen vägen då?

Den har försvunnit utan att jag hunnit vara med. Mitt lilla projekt tog längre tid än vad jag beräknat, fick börja för sent och jag har fått jaga på för att hinna. Mycket letande har det varit, efter bilder.

 

Det har inte varit så roligt väder i dag. Det blåser och har regnat och nu är det blankis över hela gården, där det var skottat och efter vägarna. Nu är det broddar som gäller om jag inte ska dratta omkull.

Just nu är det 4 plusgrader och kraftig blåst och riktigt mörkt för klockan är 19.00 redan. Det har varit plusgrader hela natten och dagen, samt i morse vid sextiden var det också på plussidan.

Det verkar som att det ska fortsätta flera dagar på samma vis.

 

Jag är jätteglad för jag har fått taken skottade i dag, det var högst nödvändigt.

John har skottat snön i traktorskopan och Lovisa har kört iväg med den och det var gjort på några timmar,

Skönt, nu slipper ängslas för taken. Det är en jäkla tyngd med sån här sursnö som det rinner vatten ur.

 

Nu får jag nog lov att gå ut och ta upp snöstyraren på bron så den inte hamnar nere vid sjön, det tar i så huset skallrar. "Dit det vink dit skvink det".

 

Dagens namn är: Valentin och det är Jan Peters födelsedag, så den 14 februari för ett antal år sedan vet jag vad jag gjorde.

 

Grattis på Födelsedagen Jan Peter! Hoppas du haft en fin födelsedag! Vi träffs på lördagkväll på Doro Camp och då kommer presenten.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards