oskmar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2019

Februari 2019 02 15 töväder

Av Elsa Mårtenzon - 15 februari 2019 16:46

 

Freja önskade sig en prinssesklänning och den fick hon på Tims födelsedag. Men den kan hon ju inte dansa i, den tjorvar ju bara omkring fötterna. Men hon blev glad...

 

 

 

Det har varit plusgrader i dag också, samt under natten. Snön ser inte så fräsch ut nu längre med en massa lösblåsta kvistar som ligger lite här och där, snön har sjunkit ihop en del också. Men, den kan inte yra omkring nu i alla fall.

Det har varit mest bara mulet hela dagen och omkring 3-4 plusgrader. Men korta ögonblick har jag skymtat solen.

Just nu är det nästan uppklarnad himmel och månen blickar ner mot mig där jag sitter. Molnen som finns kvar därovan är rosafärgade.

Termometern visar på 3 plusgrader och idag har det inte varit någon blåst alls.

 

Jag undrar vart alla goda blodapelsiner tagit vägen?

Jag har köpt blodapelsiner varje vecka sedan jul och de är så sura att tårarna rinner när jag försöker äta dem. Och sega och torra. Men inte är de billiga för det, omkring 30 kronor kilo, då borde det vara bättre kvalitet.

Förr om vintrarna var de så goda så jag kunde äta fyra till fem varja dag och nu är de närmast oätliga. Nu ger jag upp apelsinerna för den här vintern, det kommer aldrig några bättre vad jag förstår.

 

Trump håller nu ett tal i USA och han säger att han ska utlysta nationellt nödläge i landet. Nödläget består i muren mellan Mexiko och USA. Det har beviljats 1,7 miljarder som det skrivits på för i dag, men det räcker inte tycker Trump.

Han är inte rätt på en fläck den mannen, det har aldrig varit så få fyktingar från Mexiko som nu, ändå förklarar han att det är nödläge. Han ska ha sin vilja i genom förstås. Nationellt nödläge är något helt annat säger demokraterna men även en stor del republikaner.

 

 

Dagens namn är: Sigfrid, grattis till er som heter så!

 

Ha en trevlig fredagkväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards