oskmar

Alla inlägg den 19 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 19 februari 2019 18:53

 

Månen vandrar tyst och stilla över himlavalvet om natten medan vi sover...

 

 

 

En riktigt dimmig dag, det har varit som att leva i en mjölsäck - nästan.

Det har varit jättehalt under snön, det fick jag erfara i morse. Det hjälper inte att ha broddskor när det är snö på isen, jag drattade omkull så det vissla om det.

 

Nu är det kväll och termometern visar 9 grader kallt och månen har lyckats tränga sig i genom dimman och jag ser att nu är det fullmåne. 

Det har ju varit supermåne i kväll mn det missade jag, hörde det på nyheterna i alla fall.

Den ser man bara när den är vid horisonten och som närmast jorden.

Nu efter nyheterna har molnen skingrats och månen är klar och fin.

 

I går gjorde jag kams i kväll har Malin, Tim, Freja och Michael varit hit och ätit uppstekt kams.

De flesta gillar ju kams bättre uppstekt så jag väntade tills i dag med att bjuda hit dem.

För två år sedan sa Tim att han gillade inte kams och skulle inte äta dem. 

Då lurade Malin honom och sa att det var kroppkakor, då åt han dem och tyckte att det var gott. Nu gör det ingenting att vi säger att det är kams, för då kände han att de var goda.

De har nyss åkt hem och det blev lungt och stilla som det brukar vara när det är som vanligt. Det är jätteroligt när de kommer och hälsar på men de kan ju inte vara så länge på kvällen, skolan och dagis väntar nästa dag och det är tidig morron för dem.

 

Tillbaka igen, efter Ekdal/Ekdal.

Där diskuterades knarkets vara eller icke vara.

Jag vill helst säga: Börja aldrig med något dylikt människoförstörande!

Det måste väl vara det mest förgörande av människokroppen som finns.

Förr visste antagligen folk inte vad följderna var av knarkanvändande, men nu är vi så väl upplysta om faran och ändå härjar skiten som värst bland unga och äldre unga. Varför?

Det är där vi har alla anlednigarna till mord och skjutningar i Sverige.

Spring för livet är det som gäller om frestelsen uppenbarar sig i form av knark!

 

Dagens namn är: Gabriella och Ella, grattis på namnsdagen till er som bär dessa namn!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards