oskmar

Alla inlägg den 20 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 20 februari 2019 16:10

 

I det här läget befann sig månen när dagen grydde i morse...

 

 

 

 

En jättefin dag med sol från en helt klar himmel!

Det var 10 grader kallt som mest i morse och under dagen har solen strålat.

Jag vill ha många dagar som den här!

Det är just nu 15 grader kallt och lika molnfritt på himlen och den är lite svagt rosafärgad längs horisonten.

 

Jag åkte in till Dorotea i dag istället för igår, berodde på bilen. Men Michael kollade igår kväll och batteriet var inte urladdat som jag trodde. Jag var för feg och vågade inte fortsätta startförsöken efter fem till sex gånger, den hade antagligen stått stilla för länge. Men nu har jag ringt Staffans verkstad och beställt byte av luftfilter, bränslefilter och oljebyte, det är inte gjort sedan Göte lämnade över den till mig. Nu kör jag ju pyttelite, Göte var ute varje dag och "motionerade" bilen, jag har inte lika många utflyktsmål som han hade, särskilt sommar och höst, för bärplockning och att titta på älg- och björnspår efter skogsbilvägarna, dem struntar jag i.

 

I dag har jag haft ett besök från Dorotea som inte varit hit på ett par år. Han opererade bort ett av sina njurar före jul, men nu tyckte jag att han såg ut att ha kryat på sig riktigt bra.

Det är tur att det finns hjälp att få när det blir nödvändigt, det har jag själv fått erfara och är väldigt tacksam att hjälpen funnits och att det gått vägen.

 

I går var det 16 delstater i USA som anmälde Trump för att han, som de säger, stjäl pengar från det som är nödvändigt, för att genomföra sitt murbygge på gränsen till Mexiko. Genom att utlysa nationellt nödläge i landet kan han själv plocka ut pengar ur till exempel militärens budget.

Jag hoppas att de kan stoppa honom från hans tokerier, men jag betvivlar att det går vägen.

 

Och nu är det Swedbank som är på tapeten för penningtvätt av 40 miljarder. Ena halvåret svär de sig fria från misstankarna, nästa halvår påträffas de med alla fingrarna i syltburken. Att de ens försöker! Förr eller senare kommer det fram det som är felaktigt, i alla läger.

 

Dagens namn är: Vivianne, grattis Viviann i Avaträsk som jag känner, och till alla andra som bär detta namn!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards