oskmar

Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 24 februari 2019 17:12

 

Nu behöver jag inte befara snöras från taken i alla fall. Den snö som låg där och som fanns i träden, den finns inte längre- borta! Men vackert var det så länge det varade, eller hur?

 

 

 

Men nu är det oväder! 

Tallarna är böjda som pilbågar och mer än så när det tar i som värst. Det har regnat ibland och varit solsken ibland under dagen.

Det skvalar och rinner vatten här och där på gården och jag har inte gått ut på hela dagen, för att klara mig från blåmärken och benbrott.

 

Alldeles nyss kom sandbilen hit, så nu är gårdsplanen och vägen "kolsvart".

Jag var ut och sa till om att han inte behövde sanda gården, att han hellre skulle fara till Knackitorpet och sanda vägen dit.

Då fick jag till svar: "Du har råd att sanda men du har inte råd att bryta benen!"

Det var ju snällt att han tänker på mig och vill rädda mig från benbrott. Han kliver dessutom ur bilen och tar spaden och kastar runt min bil och fram till soptunnan och vid brostegen, väldigt bussigt. Änglar finns!

Jag hoppas att gruset inte tinar ner nu!

 

Just nu är det 4,5 plusgrader, det är lite luckor i molntäcket och molnen flyger och far i vindriktningen, med väldig fart. 

I morse var det två minusgrader vid sextiden och hade regnat så bilen såg ut som den var inglasad, men det är ju borta nu så klart.

Under dagen har det varit 6-7 plusgrader ibland. Dit det vink dit skvink det...

 

Den ende jag har sett till i dag är Michael som var hit som hastigast, alla håller sig på sin kant när väglaget är så här. Jag skulle fått fikasällskap vid elvakaffet men jag avrådde honom med att beskriva hur vägen var hit ner, då avstod han besöket här.

 

Dagens namn är: Mattias och Mats. Grattis på namnsdagen till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards