oskmar

Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 27 februari 2019 16:28

 

Ja, inte ser det särskilt trevligt ute på min gård nu, mera riskabelt än säkert för armar och ben, dessutom med vattenpölar på isen här och där.

 

 

 

En stormig natt och likaledes för den påföljande dagen Det är plusgrader natt som dag och kraftig blåst på det och snön sjunker ihop och det blir massor med vatten som blåser omkring på isgatorna på gården.

Jag har inte vågat gå ut under dagen, tänkte hämta lite ved på förmiddan, men befarade att jag skulle blåsa omkull på "blåis´n" och bli dyblöt i någon av vattenpölarna.

Jag tänkte om och lät veden vara.

Dörrarna på ladugården stoppar heller inte för blåsten, de blåser upp och står och "fladddlar" i stormen. Lovisa gick och stängde dem nu när hon kom hem, på en av dem hade gångjärnet skadats.

Just nu under tidig kväll är det 3,7 plusgrader, fortsatt kraftig blåst och mestadels grå himmel. Under dagen har det ibland varit solsken när blåsten frigjort solen från de flygande molnen.

 

Det händer så mycket i nyhetsutsändningarna nu att det är svårt att hänga med, det ena värre än det andra.

Säpo har gripit en som är misstänkt för spionage, med koppling till Ryssland. Det vet jag inte så mycket mera om ännu, kommer nog mera under kvällen.

 

Det som hänt i Swedbank är större än vad man först trodde, det var tillräckligt redan där.

De har bl a hjälpt Uqrainas (stavning?) förre ledare som flydde landet, en riktigt ful fisk som tömde landets statskassa via Swedbank, innan Putin skickade en helikopter som hjälpte honom fly landet, till Ryssland.

Missa inte Uppdrag granskning i kväll, där får vi veta en hel del om detta.

Det är verkligen tur att det finns grävande journalister!

 

Just nu förhörs Trumps före detta personlige advokat i kongressen och han skräder verkligen inte orden om sin forne arbetsgivare. Förhören gäller bla samröret Trump hade med Ryssland före och under valrörelsen. 

Jag har nyss sett en snutt från förhöret på TV och han är inte nådig i sina uttalanden.

Blir spännande att höra fortsättningen.

 

Trump försöker just nu åstadkomma "underverk" i Hanoi i mötet med Kim Jung-Un. Han hoppas naturligtvis att förhören på hemmafronten ska falla i glömska för det som händer i Hanoi.

Ja, mycket spännande händer, tycker jag. Vad tycker du?

 

Dagens namn är: Lage, jag säger grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fin onsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards