oskmar

Alla inlägg den 1 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 1 mars 2019 16:40

 

Randig himmel i färg, ingen dag är den andra lik, inte himlen heller...

 

 

 

En rätt så fin dag vädermässigt, inget att klaga över.

Det var 11 grader kallt i morse och klar himmel. Under dagen har det varit några grader mindre och solsken. Och ingen blåst!

Just nu när det är tidig kväll är det endast 1,4 minusgrader.

Nu är klockan nästan fem är det fullt dagsljus, det har gått undan med ljuset. Himlen är klar, några tunna molnstråk i rosa här och där.

 

Det har gripits två spionmisstänkta i Sverige i veckan, den ene är det sannolikt indistrispionage med ryska kontakter och den andre flyktingspionage. 

Ja, det finns då alla möjliga sorters skurkar, men som vanligt säger de sig vara oskyldiga. Alla skurkar är oskyldiga nu för tiden, det hjälper inte hur än många bevis som presenteras, de är oskyldiga ändå.

 

I dag läste jag om kvinnor och mammor till små barn, som varit med IS och krigat men som säger att de ångrar ingenting och att IS kommer alltid att finnas.

 

Nyss såg jag på TV ett annat gäng kvinnor på lastbilsflak på väg ut ur IS-läger, som nu beklagar sig över hur de haft det.

Jag tycker inte synd om dem, de gick in i det med öppna ögon och visste nog mycket väl vad det var de gav sig in i.

Jag säger som mamma: "Vad skulle de dit för"?

Det kanske låter hårt, men det IS gjort och står för är oförlåtligt.

 

I dag har jag varit till Staffans verkstad i Hoting och servat bilen, första gången sedan Göte lämnade den. Det var han noga med, men körde den mycket mera än vad jag gör.

 

När jag kom hem ringde en av min kusiner och informerade mig om tråkiga, men även glädjande nyheter. Som jag inte hade en aning om, men som tur var så är allt på väg att rätta till sig nu. Skönt!

 

Dagens namn är: Albin och Elvira, till er säger jag grattis på namnsdagen!

 

Ha en trevlig fortsättning på fredagsmyset, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards